Pozorište mladih | Komedija
Ulogujte se da dodate predstavu u listu zelja

Bog masakra


0.0

Broj ocena: 0;




Bog masakra

Pisac: Jasmina Reza, Režija: Petar Jovanović

Igraju:

Tanja Pjevac
Ognjen Petković
Bojana Tušup
Strahinja Bojović



Jasmina Reza je svakako napravila dobar posao pišući dramu “Bog masakra” (2006), koja je od nedavno i na repertoaru Pozorišta mladih u Novom Sadu (koprodukcija sa Plus teatrom).

Preciznije, reč je o komediji, u Francuskoj omiljenom i dobro utabanom žanru, što je spisateljici moglo samo da oteža zadatak. Ipak, ostvarila je dvostruku pobedu. Zadovoljna je bila i kritika i publika, komad je preveden na engleski, na kom je čak doživeo i jednu “holivudsku” ekranizaciju.

“Bog masakra” je komedija situacije. Dva para se kao roditelji susreću da bi porazgovarali o suštinski bezazlenom incidentu koji se dogodio među njihovom decom, da bi, kako razgovor odmiče, njihov odnos postajao sve dubiozniji, do potpunog vraćanja na početak i tuču, koja se sada pojavljuje na vidiku među njima. Za jedan deo zapleta ključan je otac “nasilnika”, Alen, advokat u sred skandala sa jednim od lekova farmaceutske kompanije koju zastupa. Zbog toga mu telefon non-stop zvoni i ljude oko njega dovodi do ludila. Drugi deo scene rezervisan je za majku “žrtve”, Veroniku, koja je agilni borac za ljudska prava i dostojanstvo, i upravo piše knjigu o pokolju u Darfuru…

Ni Alenova žena Aneta, ni Veronikin muž Mišel nisu cvećke. Iako kao ono što se zove obični i normalni ljudi ispočetka igraju drugorazrednu ulogu u spektakularnom okršaju nezainteresovanog oca i prezainteresovane majke, i njihovi će se živci istanjiti, pa će pokazati svoje pravo domaćinsko naličje.
Sada već može biti jasno da je Jasmina Reza pažnju svom dramskom delu pribavila briljantno slažući nivoe i slojeve koji se protežu od svakodnevice do visoke politike. Sve teče prirodno i neusiljeno, od izbora likova, preko odnosa među njima, do situacije u koju će zapasti. Biti dete, supružnik, roditelj, manje ili više uspešan član društva, srediti stan ili kuću, nije isto što i srediti život, čitav svet. U “Bogu masakra”, to je povezano sa celim civilizacijskim hodom kojem se ljuštura može promeniti, ugladiti, ali iznutra je uvek reč o istoj vrsti nakaradnog divljaštva, nelagode u koju nas dovode bazični instikti ili prosuđivanja.

Bez puno komičkog preterivanja ili davanja značaja konktekstu očigledno univerzalne aktuelnosti, reditelj Petar Jovanović i glumci Bojana Tušup (Veronika), Strahinja Bojović (Mišel), Tanja Pjevac (Aneta), Ognjen Petković (Alen) su u Pozorištu mladih uspešno postavili komad na scenu. Suzdržano i nenametljivo osvajajući scenu kao likovi, u pozitivne domete se može svrstati i uspela gradacija scenske dinamike, što je, kako komad odmiče i odlaže svoj neočekivani rasplet, jedan od njegovih najvećih zahteva. Kao takva, predstava “Bog masakra” u Pozorištu mladih drži pažnju i sigurno je da nudi dobru i kvalitetnu zabavu svakome ko bi iz bračne i roditeljske vizure da protrese goruće teme našeg vremena.

Igor Burić, Dnevnik, 01.02.2015.