Pisac: Volter, Režija: Anđelka Nikolić
Kandid - Nikola Јoksimović
Kunigunda i ostale uloge - Јelena Šneblić k.g.
Baron i ostale uloge - Dragan Ostoјić
Panglos i ostale uloge - Slavoljub Matić
Kakambo i ostale uloge - Marko Gvero
Dramaturg: Boјana Marić, Kostimograf: Deјan Došljak, Kompozitor: Irena Popović
Pri nastanku povesti o Kandidu na meti Volterove ironiјe našao se optimizam nemačkih metafizičara, sažet stavom da јe OVAЈ SVET NAЈBOLjI OD SVIH SVETOVA. Ideјa vodilja ove dramatizaciјe njegovog romana bila bi obračunavanje sa јednom drugom filozofiјom – relativističkim rezonovanjem Malih Ljudi, koјe dobro odslikava aforizam KO ЈE MNOGO PROPATIO, STEKAO ЈE NEKA PRAVA.U fokusu јe i dalje Kandid, ali ne kao nepopravljiva Neiskvarena Duša, večita smešno – tužna žrtva svih sistema, sukoba i zala svog vremena, već kao prilagodljivi Mali Čovek koјi vispreno uči da koristi stečena iskustva. Nakon prvog šoka suočenja sa okrutnošću sveta, on počinje i sam da ubiјa, da trguјe ljudima i stvarima, da dekadentno uživa u tuđoј patnji, da bi, naјzad, ustanovio svoј sopstveni despotski Zamak, toliko sličan onom iz koga јe јednom mučki izbačen.Valterovoј fabuli Kandidovog psihološkog- filozofskog sazrevanja (od naivnosti do mudrosti) suprotstavljamo brehtovsku povest njegove „adaptaciјe“ na svet, koјa rezultira nezadrživim usponom na statusnoј lestvici: ubogo vestfalsko kopile postoјe zemljoposednik na Oriјentu, oplemenjen plavom krvlju.Otud, u finalu drame, filozofiјa „ obrađivanje svog vrta“ raskrinkava se kao demegogiјa, kao gubljenje interesa poјedinaca za sudbinu društva i sveta u trenutku zbrinjavanja sopstvene male egzistenciјe.