Teatar 13 | Drama
Ulogujte se da dodate predstavu u listu zelja

Umreš - ne umreš


Predstava trenutno nije na repertoaru
0.0


Umreš - ne umreš

Premijera: 21. jun 2016.
Pisac: Serđi Belbel, Režija: Ljubiša Matić

Igraju:

SCENA PRVA I ČETRNAESTA
Scenarista - Luka Perović
Žena - Ljubica Stojanović
Dečko - Nikola Trajković
SCENA DRUGA I TRINAESTA
Sestra - Iva Joksimović
Narkoman - Filip Žagar
Kćerka - Olja Šeguljev
Sin - Sava Bogdanović
SCENA TREĆA I DVANAESTA
Majka - Nađa Stevović
Kćerka - Olja Šeguljev
Sin - Sava Bogdanović
Pacijent - Aleksa Lepoja
SCENA ČETVRTA I JEDANAESTA
Bolničarka - Katarina Tomov
Pacijent - Aleksa Lepoja
Motociklista - Nikola Trajković
Baka - Lidija Milovac
SCENA PETA I DESETA
Baka - Lidija Milovac
Seka - Nađa Stevović
Duh tetke - Jovana Nedeljković
Duh tate - Bogdan Jevtić
Devojka u spavaćici - Julija Radović
Šefica policije - Ljubica Stojanović
SCENA ŠESTA I DEVETA
Policajka - Sofija Kovačević
Policajac - Veljko Petrović
Motociklista - Nikola Trajković
Čovek na centrali - Nikola Dinić
SCENA SEDMA I OSMA
Žrtva - Jovana Nedeljković
Ubica - Bogdan Jevtić

Prevod: Ljubiša Matić, Kostim i scenografija: Svetislav Janković i Jelena Zlatković, Umetnički rukovodilac: Svetislav Janković, Dizajn plakata: Vladimir Končar



Umreš – ne umreš (Morir) je pozorišni komad savremenog španskog dramskog pisca Serđija Belbela koji se sastoji iz dva dela, koja pružaju različite ishode istih događaja. 

U prvom delu (Umreš), iznenada i nasilno, smrt stiže po jedan lik iz svake od sedam scena (filmskog scenaristu, mladog narkomana, devojčicu, bolničkog pacijenta, baku alkoholičarku, motociklistu koga su pregazila policijska patrolna kola i biznismenku koju ubija plaćeni ubica). ''Umreš - ne umreš'' zasniva se na nagrađivanom dramskom tekstu ''Morir'' (1994) savremenog španskog dramatičara Serđija Belbela, koji dosad nije imao praizvedbu na srpskom jeziku. Belbel se u njemu majstorski latio delikatnih tema kao što su odsustvo komunikacije, usamljenost, solidarnost, anksioznost, neuroza, smrt, itd., ali obrađujući ih reskim humorom zahvaljujući kojem se gledaoci, prateći radnju, usuđuju da reskiraju i igraju – na život