Premijera: 29. Apr 2024.
Mariana Gavriciuc, Tamara Pjević, George Alexandru Pleșca, Hunor Joseph Varga i Jakša Filipovac
Konceprt i koreografija: Igor Koruga, Dramaturgija i tekst: Dimitrije Kokanov, Muzika: Vladimir Pejaković, Svetlo: Boris Butorac
Predstava kritički ispituje različite mehanizme normativizacije, opresije i eksploatacije u sferama ličnog – npr. rod, seksualnost, želja, osećanja, telo - u kojima se kapitalizam, patrijarhat i drugi sistemi represije danas ukrštaju i međusobno deluju.
Ukorenjena u teorijskom pristupu kvir marksizma, koji proučava isprepletanost kapitalizma, klasne borbe i kvir kulture i preispituje tradicionalne marksističke analize i kvir politike, ova predstava naglašava fluidnost i složenost identiteta kao polazište za kritičko delovanje i promišljanje pravednije budućnosti.
Kroz komparativnu analizu preseka kvir kulture, umetnosti i marksističke ideologije unutar i socijalističkih/komunističkih i kapitalističkih društava (Jugoslavija, Rumunija, Rusija, SAD, UK) – tokom koreografskog istraživanja i građenja fizičkog materijala u predstavi, tragalo se za istorijskim primerima umetničkih praksi usmerenih protiv društvenog i državnog dogmatizma, hegemonije, autoritarizma i depolitizacije. To uključuje primere: somatskih praksi partizanskog plesa tokom međuratne Jugoslavije; procedura umetničkih performansa pank kontrakulture, nove konceptualne umetnosti i poparta u socijalističkoj Jugoslaviji; kvir-književne opozicije u komunističkoj Rumuniji, kvir-pank (queercore) somatskih praksi američke nove levice, itd.