Predstava „Čarobnjak“, o Tomasu Manu, vodi nas u svet piščevih teskoba i doživljaja, tražeći saradnju publike pri dočaravanju, što biografskih, to i zamišljenih, elemanata života ovog velikana.
„Jedino što mislim da je važno u pristupu ovoj predstavi jeste da ona nije koncipirana kao biografija Tomasa Mana, i da ovu pozorišnu igru prihvatite kao upravo to, igru, a ne stvarnost. Drugih zahteva nemam, niti ću ih tražiti” Fedor Šili, autor
Odmah na početku, dočekuje nas Svetozar Cvetković (koji će prikazati uloge Gete-a i Samjuel Fišera) pozivajući publiku na sudelovanje u stvaranju dela i njegove atmosfere istovremeno nas harizmatično opuštajući i oslobađajući treme koju smo, čak i mi kao publika, uspeli da doživimo tokom ove predstave.
Taj sam početak nam ukazuje na jednostavnost u režiji koja zahteva kako talenat samih glumaca, tako i imaginaciju publike, time, po mom mišljenju, istovremeno odajuću počast piščevoj moći imaginacije koja također nema pomoć specijalnih i glamuroznih efekata ne bi li izrazila svoju umetničku misao.
„Paradoks jednostavnosti je u tome što se do nje dolazi najteže. Jednostavnost kao cilj koji se postiže. Jednostavnost kao sredstvo, kao prostor u kojem sve postaje moguće. Jednostavnost kao početak i kraj. Kao kreativnost. Kao oblik. Oslobođenje od suvišnog i svođenje na ono najnužnije što je potrebno da bi se ispričala priča. Time se otvara prostor za asocijacije, imaginaciju i neočekivane nivoe značenja.“ Boris Liješević, režiser.
Ovakva jednostavnost u prikazu primorala je glumački tim da pokaže svoje umeće u prikazivanju više uloga, gde se Marko Marković po običaju bez problema prikazao kao tri različite osobe – Hans Gerlingen, Hans Gerlingen mlađi i Mihail Man.
Isto to je uradila i, ovog puta, Ivana V. Jovanović umesto Tatrjane Šanta, u ulozi Marije Albreht, Katje Man i Mihail Man-a.
To prikazivanje Mihail Man-a kroz glumu dvoje različitih glumaca, umesto da zbuni kako bi se očekivalo, samo je približilo sliku o ovom liku publici.
Saša Torlaković u ulozi Tomasa Mana opčinio je publiku mimikom lica i pogledom koji je izražavao sva emocionalna stanja kroz koja je pisac u ovoj priči prolazio.
Radoje Čupić u ulozi Hajnrih Mana je svojim specifičnim izgledom i glumom oslikao način na koji je ovaj pisac predstavljen u delu, što se odlično uklopilo i u deo predstave koji je bio pesma, što treba da se čuje i doživi uživo, ali recimo još samo ovo, a da ne otkrivamo previše:
„Što lice, moj sine, prestrašen skri?-
Oče zar ne vidiš ti
Vilinskog kralja? Gle krune, gle skut!-
Moj sine, to magla se vije uz put.“
Autor: Ana Davidov
Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste