44. Infant - treći dan, predstava 'Tamo gde senka nestaje' iz Indije

Katarina Đoković
29. jun 2017.

"Da smo poštovali tradiciju, ratovi ne bi ni postojali"

Predstava "Tamo gde senka nestaje" nam dolazi iz daleke Indije, dok u svom ansamblu ima i jednog Srbina.

Ovo je predstava koja se bazira na raščlanjivanju naučenih stvari u detinjstvu,bez pitanja da li je dobro to što rade, a tokom života prihvaćenim kao sasvim normalne i običajene stvari. Dok rade sve ono što su naučili do sad, ne pitaju se da li tu postoji mogućnost za greškom i na takav način, prenose svoju tradiciju i nauk sa kolena na koleno budućim generacijama.

tamo-gde-senka-nestaje1

Baveći se istorijom, pričaju nam poznati Ep o Ramajani, sukobu tame i svetlosti, pričaju nam i Baš Čelikovu priču, uz plesne pokrete i songove, sve u cilju shvatanja koliko smo bili grubi ka istoriji, kada smo je tako lako zaboravili. Između mozaika jedne priče, sastavljene od različitih celina, prožimaju se priča o glumici, priče o mitovima, probe same predstave koju upravo gledamo, dok iznad svih nas treperi pitanje „Gde zaista senka nestaje?“

„Donosili smo ideje na probe i zajedno smo ih konstruisali i od njih pravili celinu. Želeli samo da radimo Ep o Ramajani, jer nam je to bilo drago i važno. Predstava je otišla u drugi pravac kada se pojavio Kristijan, pošto je on naš ep video kao potpuno besmislenu i apsurdnu stvar. Čak je i tokom prepričavanja, govorio slengove poput „kul“ i „okej“. Grozili smo se kako on može imati takvo nepoštovanje ka našoj kulturi, ali zapravo ga je imao. Te priče koje su nam pričale mame i bake, i koje smo uzimali zdravo za gotovo, posle Kristijana smo se pitali zašto su one zaista takve, da li grešimo u nečemu. Mnoge stvari su za nas bile prihvaćene i normalne, ali onda smo nakon razmišljanja, shvatili da to zaista ne mora da bude uvek tako. On nam je pomogao da dobijemo jedan strani aspekt gledanja i da vidimo trivijalne stvari iz više uglova.“ rekla je rediteljka Veena Basavarajaiah.

Naime, tokom proba same predstave, u njihov teatar pojavio se performer iz Srbije, Kristijan Al Droubi. Slušajuću ih, zaključio je da su stvari, kao što su te da žena mora da preskače vatru kako bi pokazala vernost mužu, sasvim besmislene i apsurdne. Prisetio se Baš Čelika. Tada je rediteljka odlučila da bi bilo zabavno uklopiti dve slične priče u jednu predstavu. Istraživali su različitosti, išli su do granica društveno – političkog odnosa, ali su se bavili i pitanjima vernosti, odanosti i žrtvovanja. Na vrlo jednostavan način nam je prikazano koliko grešimo u svojim shvatanjima,kako vidimo tuđe kulture, koliko se borimo da ne promenimo nešto šta smo naučili kada smo bili mali.

tamo-gde-senka-nestaje2

Dok se prožimaju scene, pesma, tradicija i ljubav, u predstavi se govore tri jezika, dok se na sanskitskom i damama jeziku pevaju songovi. Kao rekvizite, koriste se drevne indijske stvari, kao što su marama, štapovi i njihove široke pantalone u koje su odeveni. Rediteljka je, takođe, odlučila da naprave kontrast i u njihovom oblačenju, te je za pantalone izabrale drevni kroj, dok je za gornji deo tela, odlučila da uzmu obične majice. To je za nju značio kontast između sadašnjice i istorije, koje se ipak dodiruje, a tako odudara.

„Predstava još nije završena, već je u stalnom nastajanju. Trudimo se da od svakog grada u kojem nastupamo, pokupimo nešto novo, te smo spremni da i ovde u Srbiji čujemo još vaših priča i možda sve to uklopimo kao inspiraciju za nastavak predstave.“ završila je reditejka Veena Basavarajaiah.

Autor: Katarina Đoković, foto: infant.rs



Povratak na vesti