Saopštenje žirija ovogodišnjeg Akademfesta prenosimo u celosti:
Akademfest u organizaciji Akademskog pozorišta Branko Krsmanović iz Beograda, ove godine, u periodu od 4. do 8. decembra, prikazao je na svom festivalu selekciju malog, ali odabranog broja pozorišnih produkcija akademskih pozorišta iz Srbije.
Žiri najpre želi da čestita AKUD Branko Krsmanović na sjajno organizovanom festivalu, kao i odluci da prednost na festivalu pruži predstavama koje dolaze van prestonice. U pitanju su, hronološkim redom: “Mamin dašak u svemiru” Akademskog pozorišta SKC Niš, “Creeps” Dramskog studija Doma omladine Kragujevac i “Krofne, ljubav i još ponešto” Dramskog studija „Ćoše“ iz Obrenovca. Drugim rečima, žiri je dobio dobar pregled akademske pozorišne produkcije iz tri različita dela Srbije.
Tri predstave koje smo pogledali na ovom festivalu odlikuju se velikim razlikama u izboru i tretmanu tema, pozorišnom jeziku, rediteljskom postupku, glumačkom stilu, i u drugim elementima koji čine jedan pozorišni događaj. Ono što je pak svima bilo zajedničko jeste odnos prema publici, odnosno, potreba da se publika što direktnije uključi u problem o kome se govori u dramskom zbivanju, kao i posvećen angažman svakog glumca pojedinačno ali i jedinstvenosti svakog ansambla, na čemu bi im pozavidele i mnoge profesionalne pozorišne trupe. Sve te razlike kao i sličnosti, stavile su žiri u nezavidnu poziciju i donošenje odluka o nagradama nije bilo lako ni jednostavno.
No, odluke žirija, u sastavu Ana Popović, pozorišni reditelj, Miloš Lalović, glumac i Maksim Milošević, pozorišni reditelj, su sledeće:
1. Nagrada za najbolju žensku ulogu jednoglasno je dodeljena ženskom ansamblu predstave “Creeps” Dramskog studija Doma omladine Kragujevac. Sve tri mlade glumice, Milica Jovović, Milica Vraneš i Jelena Anđelković, pokazale su zavidan nivo vladanja scenom i glumačkim tehnikama. Neke od glumačkih transformacija koje su mlade devojke izvele na sceni bacale su nas od osećanja nepodnošljive nelagode do divljenja njihovim veštinama, a najviše je žiri fascinirala nesebičnost partnerske igre, koja je dokaz da u tom odnosu, glumac koji daje više i dobija više.
2. Nagrada za najbolju mušku ulogu jednoglasno je dodeljena Milanu Stamenkoviću za ulogu tate Zeko u predstavi “Mamin dašak u svemiru” Akademskog pozorišta SKC Niš. Milanova scenska harizma nas je oplemenila, njegovo diskretno a nepokolebljivo prisustvo na sceni držali su našu pažnju čak i u najdinamičnijim momentima predstave, njegova plemenita glumačka veština da sitnim postupkom prenese najkompleksnija stanja ljudske duše, bez dileme su podstakli žiri da složno donese ovu odluku.
3. Nagrada za najbolju režiju jednoglasno je dodeljena Mariji Medenici za predstavu „Krofne, ljubav i još ponešto“ za jednostavno, komunikativno i maštovito rediteljsko rešenje. Mogli smo da osetimo i zaključimo da se rediteljski odlučila za ovaj postupak imajući na umu svoju ciljnu publiku, mlade ljude, njihove potrebe i interesovanja. Ovaj pozorišni jezik nije blizak samo mladoj publici već i mladom ansamblu, pa je ova komunikacija funkcionisala besprekorno.
4. Nagrada za najbolju predstavu najviše je namučila žiri, pa je nakon demokratskog glasanja, nagrada pripala predstavi “Creeps” Dramskog studija Doma omladine Kragujevac. Ovakva odluka rezultat je relevantnosti teme kojom je ansambl odlučio da se bavi, njihovim ličnim interesovanjem i pokrićem za društveni angažman, utisku da ceo autorski tim beskompromisno stoji iza ovog projekta, kao i ukupnom igrom tri mlade glumice, na čemu naročito insistiramo. Čestitamo svim učesnicima i organizatorima festivala, a naročito laureatima.
U Beogradu, 10.12.2018.
Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste