Dana 11. oktobra, održana je pres konferencija Srpskog narodnog pozorišta na kojoj je bilo reč o angažovanju mladog maestra iz Italije, Đanluke Marčana, koji je od skora šef Opere pozorišta.
Đanluka Marčano rođen je 1976. u Italiji. Već kao petogodišnjak počeo je da svira klavir. Kao čudo od deteta osvajao je nagrade na nacionalnim i međunarodnim takmičenjima za mlade muzičare i već od tada je nastupao u čuvenim operskim dvoranama širom sveta. Muzičku akademiju zavšio je u Firenci. Karijera je krenula da mu se razvija kako u zemlji, tako i u inostranstvu i ubrzo je sarađivao u mnogim gradovima širom Evrope: Rimu, Ljubljani, Zagrebu, Pragu, Čelsiju... U njegov rad se takođe uvrstio i Poli teatar u Pekingu, gde je stalni gost, kao i u Operi teatru iz Jerevana u Jermeniji.
Od opera na kojima je dirigent na aktuelnom repertoaru su: Travijata, Madam Baterflaj, Boemi, Toska, Nabuko, Pajaci i mnoga druga dela. U prethodnim sezonama bio je gost operskih kuća: u Ovijedu (Turandor, Nabuko), Moskvi (Pajaci), britanskoj Grandž Park Operi (Don Karlos), Nacionalnoj operi Litvanije (Travijata) i mnogim drugim.
U Srpskom narodnom pozorištu je gostovao u nekoliko navrata, kada je dirigovao operama Boemi (28, 30. marta, 1, 3. aprila 2009, 23, matra 2017.), Toska (14. i 17. februar 2009.) i Gala koncertom za Svetski dan muzike (21. juna 2017.). Od oktobra je šef dirigent Opere SNP-a.
Konferenciju za štampu je započeo doktor Zoran Đerić, upravnik Srpskog narodnog pozorišta.
„Imali smo ranije pokušaje da se repetoar opere i baleta u našem pozorištu poveća, kako u kvantitativnom, tako i u kvalitativnom smislu. Prošle godine smo napravili uspeh obnovivši balet „Grk Zorbu“, ove godine „Katarinu Izmailovu“, a trenutno nas očekuje rad na baletu „Pinokio“. Što se tiče opere, pomalo kaskamo za njima, ali se nadamo da ćemo dolaskom maestra Đanluke Marčana taj status popraviti.“ izjavio je dr Zoran Đerić. Predao je reč mladom i harizmatičnom Đanluku, koji je spremno dočekao da nam se zahvali na pruženoj šansi da zasadi nove korene u ovom pozorištu.
„Osećam da će moja prva sezona ovde u Novom Sadu biti jedna tranzicijska sezona, gde ćemo zajedničkim snagama postavljati standarde. Novi Sad, slobodno mogu reći, ima najveći potencijal u Srbiji. Na nama je sada zadatak da maksimalno iskoristimo sav materijal i potencijal koji se nalazi pred nama kako bismo dobili željenje rezultate. Želimo da upotpunimo naš ansambl, da ga učinimo kao jednu celinu, kako bismo mogli da uradimo kvalitetne podele. Moj cilj je da kada radim, onda radim tako da svaki član u svakom trenutku zna gde je njegovo mesto u kompoziciji. Kada to ostvarim, posle mi je lako da koordiniram sa zadatkom. Meni je samom drago da sam okružen kvalitetnom ekipom ljudi oko sebe koja je spremna na rad.“
O saradnji sa drugim pozorištima, odlučno je rekao: „Smatram da je saradnja sa drugim pozorištima iz Srbije i inostvansta neophodna, jer je to razmena kvaliteta i znanja. Želimo da ljudi kod nas gostuju iz razloga zato što ono što oni žele da pokažu nešto novo, a ne zato što moraju.“
Ono što je još istakao kao važnu stvar za scenu ovog pozorišta: „Moramo paziti na ljude koji će graditi budućnost – decu. Kod nas u pozorištu postoji mali broj predstava i baleta koji su namenjeni deci. Želimo da to promenimo, jer smo mi institucija koja bi to mogla da izvede na kvalitetan način. U daljem planu nam je da uradimo predstavu „Pinokio“ Nodera Čamba."
Ova godina je važna godina za operu, jer se obeležavaju dva jubileja, 120 godina od prve opere u Novom Sadu i 70 godina od postavljanje opere na konstantan repertoar Srpskog narodnog pozorišta.
Autor: Katarina Đoković
Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste