“Na tragu” u Beogradskom dramskom pozorištu


Mala scena Beogradskog dramskog pozorišta će od 30. aprila biti bogatija za još jednu predstavu. U pitanju je oživljavanje savremenog dramskog teksta pisca i glumca, Nikole Milojevića “Na tragu”. Autor teksta je osvojio Nušićevu nagradu za 2016. godinu.

Sama radnja je sledeća: Otkrivanje procesa iza kulisa, odnosno prikaz krojenja predstave. Zavirivanje u nedovršenu predstavu na svom putu ka premijeri budi u čoveku svojstvenu mu voajersku nit i golica čula prikazivanjem događaja koji su inače od njega skriveni. Upoznaćemo se sa svim barijerama koje se stvaraju udruživanjem ambicija, strahova, vrlina, mana i želja pozorišnih stvaralaca. Konkretno u ovom slučaju, reč je o mladom, talentovanom provincijskom glumcu, poljuljanog samopouzdanja i u strahu za egzistenciju, nasuprot koga stoji pohlepan, bezrazložno nadmen i sadistički nastrojen reditelj. Da nevolja bude veća, i upravnika pozorišta pored nestručnosti krase slične osobine kao goreopisanog reditelja.

Pisac drame komentariše da: “Upravo granica nečije čovečnosti, njena iznenađujuća fleksibilnost i rastegljivost, ono je čime sam najpre želeo da se bavim u ovom komadu.”

Nenad Gvozdenović, reditelj, kazao je da je, u kontrasti sa radnjom predstave, njihov proces rada bio interesantan, inspirativan i razigran, te da su pored osnovnog teksta za obogaćivanje radnje iskoristili i lične situacije sa svojih proba, uz pažnju da ne pokvare polaznu ideju i odličan savremeni tekst.

Glumac Filip Gajić igra ulogu reditelja, a rediteljskim stvaralaštvom se inače bavi pored karijere glumca, stoga za njega zadati lik nije bio stran i dalek, naprotiv. Rekao je da mu je građenje lika bilo zapravo puštanje onoga što drži u sebi u stvarnom životu kao reditelj.

U predstavi netručni upravnik, glumac Dragiša Milojković na konferenciji rekao je: “Nisam se do sada lepše osećao tokom pravljenja predstave.” Ironično, komad prepun nerazumevanja, svojeglavosti i neprijatnosti stvarala je složna ekipa u odličnoj atmosferi. Harmonija o kojoj govore ogleda se i sučeljavanju mladih energija sa zrelijim delom postave, razmenjujući mladalački polet i znanje iskusnijih. Interesantno, mlađi deo čine glumci amateri, odnosno statisti, koji su istakli da su oduševljeni prostorom koji su od glumaca dobili za stvaralaštvo, što nije česta pojava.

Gost iz Novog Sada, glumac Milan Novaković, ujedno mladi glumac i kao lik u predstavi, zahvalan je na pozivu za saradnju. Zanimljiva pojedinost je da je tokom uzbudljivih proba završio sa rukom u gipsu, kome je vreme skidanja uoči premijere, ali je poslužio kao još jedna ideja za prikaz poniženog mladog umetnika, te će sadašnji pravi gips na budućim izvođenjima zameniti lažni.

Aleksandra Ćosić tumači ulogu scenografa, a upoznavanje sa likom probudilo je u njoj dublje razumevanje za nepravedno stavljanje ostalih saradnika u drugi plan, jer su jednako neophodni za stvaranje finalnog rezultata i suočeni sa udovoljavanjem mnogim stranama.

Za kraj, inscipijent predstave u izvedbi glumice Ivane Panzalović, jedini je lik koji je pomalo namučio svog stvaraoca jer je, miran i povučen, podosta suprotan od prirode glumice.

Total dizajn predstave (u stvarnosti) uradila je Ana Kolbjanova Radovanović, kompozitor je Vladimir Petričević, a dramaturg Ninoslav Šćepanović.

Reditelj Nenad Gvozdenović sa radošću nas poziva da 30. aprila zavirimo iza kulisa i proširimo vidike.

Autor: Anamarija Jeličanin

Fotograija preuzeta sa sajta: www.bdp.rs

 

 

 

 



Povratak na vesti