Najbolja predstava drugog teatarskog festivala "Pozorišno proleće" je "Na Drini ćuprija" Srpskog narodnog pozorišta, u režiji i adaptaciji Kokana Mladenovića koji je nagrađen i za najbolju režiju.
Priznanje je pripalo i Andrašu Urbanu za "Gogoland" (Narodno pozorište Sombor), a nagrada "Ljubiša Jovanović" za najbolju mušku Bojanu Žiroviću (Anđeo ekstaze u predstavi "Deca radosti" Ateljea 212), dok je Jovana Gavrilović nagrađena za ulogu Princeze u istom komadu.
Žiri, koji je radio u sastavu Milena Zupančič, Zijah Sokolović i Blagoj Stefanovski, nagradio je i Predraga Ejdusa za ulogu Šabeljskog ("Ivanov" Narodno pozorište Beograd), a Irena Popović nagrađena je za muziku u predstavama "Gogoland" i "Na Drini ćuprija".
Upitan za osvrt na festival Zijah Sokolović je za “Blic” rekao: "Kao što je pristojno i civilizacijski da čovek ide redovno na sistematski pregled brinući o svom zdravlju tako su i dobri festivali danas neophodni kao sistematski umetnički pregled i analiza stvarnosti. Mislim da je ovaj festival svojim programom doneo pozorišno potentan, fantastičan odnos umetnosti prema stvarnosti. Lično mi se tu nameće filozofsko pitanje – da li stvarnost zna da se um bavi njome."
Milena Zupančič je naglasila:"Svaki festival vredi ako ima makar jednu značajnu predstavu, a ovaj ima više, znatno više. Festival 'Pozorišno proleće' nesumnjivo vredi i treba ga podržati"
Priznanje novinarskog žirija "Zalog za budućnost", koji je radio u sastavu: Vukica Strugar (Novosti), Borka Golubović Trebješanin (Politika) i Tatjana Nježić (Blic), dodeljena je Jeleni Petrović za ulogu Stane u predstavi "Pod žrvnjem" Jugoslovenskog dramskog pozorišta.
Drugi teatarski festival "Pozorišno proleće", održan od 3 do 10 aprila u Šabačkom pozorištu, obuhvatio je sedam predstava u takmičarskoj selekciji, bogat prateći program i predstavu "Sonet 66" Mađarskog nacionalnog teatra iz Temišvara u čast nagrađenih.
Izvor: Blic
Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste