Ove nedelje, 23.10, predstavljen je novi vizuelni identitet Zvezdara teatra, povodom čega je održana konferencije za novinare.
Kako direktor pozorišta, Dušan Kovačević kaže „kada je sve počelo davne 1984.godine i kada se Zvezdara teatar odvojila od ustanove Vuk Karadžić, nismo ni pomišljali u šta smo se upustili i kroz šta ćemo sve proći.“ Kovačević se osvrnuo na dug period u kome je Zvezdara postojala i kao nelegalizovani objekat, i na administativne neprilike koje su imali ili pak situaciju u kojoj su ostalii bez krova. Ipak, kako navodi, „Zvezdara je više od pozorišta, to je pozorišna kuća“, što nije zanemarljivo imajući u vidu da se način života glumaca sve više menja i da se i na tom polju dolazi do puke profesionalizacije zanimanja glumca.
Rekontrukcija i potpuni redizajn pozorišta je započeo prošle godine, sa idejom da se ono smesti u savremeni kadar - od izgleda same ustanove do sajta, logoa, slogana, načina komunikacije. Za novi vizuelni identitet pozorišta, odgovoran je Slavimir Stojanović, koji je prema Kovačevićevim rečima bio logičan izbor kao veoma uspešni nagrađivan dizajner na teritoriji Srbije i u svetu. „Novi logo i slogan Galasija legendarnih trenutaka će pratiti pozorište kroz sve programe i događaje ubuduće“, kaže direktor.
Tokom nekoliko meseci, Stojanović je istraživao na koje sve načine može da u novi identitet uključi važnost pozorišta, u kome su igrali mnogi najveći glumci srpske pozorišne scene. Ne krijući zadovoljstvo i čast koje oseća što je bio deo ovog projekta, Stojanović kaže „Moj zadatak je bio da uredim nešto što postoji već trideset godina i što se već zapeklo u srcima i glavama publike i utvrdilo se kao identitet. Uvek je teško kada nešto takvo treba promeniti.“ Rezultat Stojanovićevog višemesečnog rada je jedinstven identitet koji će biti vidljiv na plakatima i svim objavama pozorišta čiji je cilj da ih publika pri prvom pogledu poveže sa Zvezdara teatrom.
Autor navodi da je zadatak bio težak „ovo je pre svega bio izazov emotivne vrste“ jer je pozorište igralo važnu ulogu u njegovom detinjstvu i mnogim prilikama kada ga je posećivao. Ideja je bila da se zadrži simbol zvezde - imajući u vidu sve glumačke zvezde koje su oformljene i igrale u ovom pozorištu, da se pozorište nalazi na Zvezdari, da se teatar zove Zvezdara teatar. „Zadržao sam simbol zvezde, ali da bih došao do krajnjeg rezultata, probao sam nekoliko različitih rešenja. Na kraju sam došao do ovog oblika koji govori da se radi o zvezdici koja nesumnjivo isijava. Kada se poređaju u formu galaktičkog rasporeda, dobija se efekat zvezdanog neba što se takođe može odnositi i na mnoštvo pozorišnih zvezda“, objašnjava Stojanović. „Takođe je bio izazov odabrati font koji dobro funkcioniše i u ćiriličnoj i u latiničnoj verziji i koji je evergreen, jer je samo pozorište poznato po tome da se u njemu neke predstave igraju godinama i decenijama, iako obrađuje, između ostalog, neke veoma aktuelne teme“, dodaje. Novi vizuelni identitet je napravljen sa ciljem da logotip i zaštitini simboli budu što univerzalniji i samim tim da ne trpe izmene ukoliko se primenjuju na različitim podlogama, veličini. Novi izgled su dobile i pozorišne karte, vizit karte, potpisi za imejlove i čak delovi restorana u oviru pozorišta.
Rukovodstvo pozorišta je još naglasilo da je saradnja bila krajnje uspešna i da je sve bilo zasnovano na vrednostima koje pozorište neguje i da kroz novi identitet žele da istaknu toplinu pozorišne kuće i nadu da će publika to prepoznati.
Autori: Milana Vojnović i Bogdan Bojković, Fotografije: Nikola Vukelić
Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste