Premijera predstave „Orlando“ u Narodnom pozorištu u Beogradu


Na sceni „Raša Plaović“, 1. i 2. aprila odigraće se premijera predstave „Orlando“, po romanu Virdžinije Vulf, u dramatizaciji Tanje Šljivar i režiji Bojana Đorđeva, dok je autor završnog monologa Goran Ferčec.

Reč je o dve premijere istog naslova, a objašnjenje za to nalazi se u činjenici da je reditelj Đorđev svoju koncepciju bazirao na ideji da se u različitim izvođenjima u naslovnoj ulozi smenjuju glumac i glumica. 

Glumica, koja tumači Orlanda je Iva Milanović, studentkinja FDU (u klasi profesora Srđana Кaranovića) , a glumac Dragan Sekulić je završio studije FDU.

„Dramatizacija ovog fantastičnog romana donosi na scenu raskošnu elokvenciju Virdžinije Vulf, njenu kombinaciju engleske duhovitosti, toka svesti i suptilne društvene kritike”, izjavio je Đorđev, dodajući da čezne za postavkom „Orlanda” još od kada je video film u režiji Seli Poter 1993. godine. 

„Orlando” je poznat kao najduže ljubavno pismo na svetu, upućeno Viti Sakvil Vest, aristokratkinji i pesnikinji koja je poslužila Virdžiniji Vulf za, kako navodi Đorđev, oblikovanje čudesnog heroja koji živi zauvek mlad, nakon 200 godina postaje heroina i nakon još tri veka uspeva da objavi svoju poemu „Hrast”, i to 1928. godine, kada je izašao roman Vulfove. Ferčecov tekst produžava priču do naših dana.

„Taj prelazak iz jednog rodnog identiteta u drugi mi u predstavi otključavamo jednostavnom tvrdnjom – muškarac mora da prvo postane žena da bi postao čovekom. Da odraste, da se transformiše, da se odrekne privilegija klase, da izmiče klasifikacijama vremena, običaja, roda i da živi život oslobođen svakog viška”, naveo je Đorđev.

„Mislim da je ovo prvi put da je Orlando i glumac. Bitno mi je da to probamo. Inače, partitura za njih dvoje je ista, ali su izvedbe različite, jer su im različiti glumački senzibiliteti. U nijansama se razlikuje i tekst u poslednjem monologu”, rekao je Đorđev.

Đorđev je izrazio zadovoljstvo što prvi put radi u Narodnom pozorištu, i to sa fantastičnom ekipom glumaca, sa svojom autorskom ekipom i u saradnji sa živim piscima.  

Iva Milanović je izjavila da je ovaj lep i specifičan roman dao priliku da svako istraži svoju mušku i žensku stranu, dok je Dragan Sekulić izrazio nadu da su kroz kreativni proces došli do rezultata koji je zanimljiv.

Tanja Šljivar je istakla kolektivno autorstvo, pominjući troje pisaca, dvoje glumaca, kao i najmanje dualnost Orlanda.
U ansamblu su i Aleksandra Nikolić (Кraljica Elizabeta), Кalina Кovačević (Ruska princeza Saša), Nikola Vujović (Nik Grin), Zoran Ćosić (Rumunski nadvojvoda), Pavle Jerinić (Neimenovani turski ljubavnik), Miloš Đorđević (Ciganin Rustem), Vanja Ejdus (Madam di Defand) i Sena Đorović (Prostitutka Neli), neki od njih sa po više uloga.

U radu na predstavi učestvovali su i Mina Milošević (dramaturg), Siniša Ilić (scenograf), Maja Mirković (kostimografkinja), Luka Papić (kompozitor), Čarni Đerić (scenski pokret), Dijana Marojević (scenski govor), Jovan Tarbuk (digitalna obrada scenografije i kostima), Jasna Saramandić (asistent scenografa).

Upravnica Narodnog pozorišta Ivana Vujić najavila je mogućnost razmene predstave sa postavkom „Orlanda” u Tetaru Šaubine u Berlinu.

Probe predstave „Orlando” počele su još u junu 2020. godine, budući da je premijera prvobitno planirana za sredinu septembra, ali je zbog epidemiološke situacije povodom pandemije korona virusa odložena dok se ne steknu bolji uslovi. Izvedena je samo pred Umetničkim savetom Narodnog pozorišta.

„Orlando" će se igrati za ograničen broj gledalaca, u skladu sa najnovijim epidemiološkim merama.

Izvor: narodnopozoriste.rs



Povratak na vesti


Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste