Zamislite da krenete da udarate o svoje telo i odjednom vam se učini da taj ritam podseća na vašu omiljenu pesmu! Fantastičan osećaj, zar ne? Tome vas mogu naučiti profesinalci body percussiona, Alice in WonderBand.
Body percussion predstavlja korišćenje svog tela kao udaračkog instrumenta. U većini slučajeva, služe kao pratnja muzici ili plesu. Frontmeni Alice in WonderBand-a, Ana Vrbaški i Marko Dinjaški, su odlučili da body percussion spoje sa pevanjem. Tako je nastao čitav niz ritmova i nota koje osvajaju. Kako bi objedinili i pevačke i glumačke sposobnosti u jednu celinu, odlučili su da uz pomoć Višnje Obradović, glumice Srpskog narodnog pozorišta, naprave koncert predstavu „Da i Re, telo kao instrument“, koja je pregršt ljubavi, smeha i dobrog ritma. Oni u svom repertoaru imaju balkansku izvornu muziku, jugoslovenski rok, kao i strani pop.
Do sada su nasupali na Festivalu uličnih svirača, festivalu Dev9t, emisiji „Ja imam talenat!“ i mnogim drugim, a uskoro ćemo imati prilike da ih vidimo na Beogradskom letnjem festivalu, poznatijem kao BELEF, gde nastupaju 03. jula u Bašti studentskog kulturnog centra, sa početkom u 21 čas.
Nešto više o njima samima, ali o njihovim projektima, rekla nam je Ana Vrbaški:
HuP: Šta za Vas predstavlja body percussion?
Ana: Body percussion je muzičko-terapeutska tehnika koja je poznata i popularna u svetu, ali nedovoljno kod nas i u regionu. Za mene je ona sredstvo izražavanja, mogućnost da, sa Markom Dinjaškim, mojim partnerom, stvorim magiju na bilo kom mestu i u bilo koje vreme, jer za naš nastup instrumente uvek nosimo.
HuP: Iz body percusson tehnike nastala je i vaša predstava, „Da i Re, telo kao instrument". Možete da nam date ukratko njen opis?
Ana: Predstava ili koncert, kako vam drago, jer je i jedno i drugo. Opisuju nas kao orkestar koji pleše - jer sve zvuke proizvodimo telom i glasom, a svaki pokret donosi novi treptaj u zvučnoj slici. Takođe, svaka numera je nova priča - o međuljudskim i muško - ženskim odnosima, o komunikaciji ili njenom izostanku, o životu.
HuP: U predstavi se pojavljuju pesme Smaka, Bitlsa, Princa, ali i srpske izvorne pesme. Kako ste odabrali repertoar za predstavu?
Ana: Priznajem da je repertoar odabran po našem nahođenju; jer volimo da izvodimo muziku, bila ona domaća ili strana, rok, pop ili izvorna. Naša režiserka, Višnja Obradović, glumica Srpskog narodnog pozorišta, je imala težak zadatak da sve numere spoji u jednu predstavu, jer su u pitanju različiti muzički žanrovi. No, gledajući predstavu ne vide se šavovi, sve teče. Tome, naravno, doprinose predivni kostimi koje za nas izrađuje Nataša Jovičić iz Lutkart fashion i sjajne frizure koje osmišljava Budislav Vlajkov iz Beastic studija u Novom Sadu.
HuP: Igrate i „Da i Re, telo kao instrument" za decu. Da li je drugačiji osećaj igrati pred decom u odnosu na odraslu publiku?
Ana: Deca su najlepša publika: iskrena, otvorena, spremna da prime i pažljivo poslušaju, kao i da reaguju i nagrade nas smehom i gromoglasnim aplauzom. Naš nastup je iskren, dajemo sve od sebe, i zato najčešće i odrasli reaguju kao i deca.
HuP: Pored predstave, držite deci i odraslima radionice body percussion tehnike pod nazivom „Telo kao instrument“. Da li je teško postići balans između svih obaveza?
Ana: Marko i ja smo bračni par. Živimo na Stražilovu, nadomak Nacionalnog parka Fruška Gora. Ovaj "izdvojen" položaj nam omogućava da imamo bazu u kojoj stvaramo: i radionice i nastupe, i omogućava nam da imamo neko "lokalno" vreme, koje možemo da organizujemo na sopstveni način. To mnogo znači. Radionice držimo u Beogradu, Novom Sadu, Subotici; očekuju nas radionice za decu na Festivalu ekološkog pozorišta za decu u Bačkoj Palanci. Upravo smo se vratili iz Crne Gore, gde smo u Tivtu držali radionice za decu sa smetnjama u razvoju, odrasle i decu u saradnji sa NVO ŠkArt. Obaveza ima puno, ali su prilika da se bavimo onim što volimo, upoznajemo nove ljude i širimo pozitivnu energiju. To je kao da ste odigrali i izrežirali jednu malu predstavu s početkom, razradom i krajem, svaki put.
HuP: Na radionicama kao glavne stavke razvijate body percussion i muzičke sposobnosti, ali ujedno vežbate i pamćenje, koncentraciju i prisutnost u sadašnjem trenutku. Koliko su ljudi zaintresovani za tu temu?
Ana: Bavimo se terapijom kroz umetnost, jer su naše radionice svojevrsni antistres program. Koordinacija različitih radnji: tapšanje, puckanje prstima, pevanje ili govor, kretanje u prostoru, usmeravanje pogleda zahtevaju da budemo prisutni u sadašnjem trenutku. Zadajemo različite jednostavne zadatke i na taj način polako gradimo složenost vežbe, kako učesnici ne bi osetili odbojnost ili odustali. Jer, učesnici čine radionicu! Zbog toga je svaka različita. Ono što ih povezuje je smeh i opuštena atmosfera, jer vežbamo izvršavanje složenih zadataka koji zahtevaju potpunu koncentraciju, a u isto vreme učimo polaznike da opuste telo, kao i, često rigidan, mentalni stav.
HuP: Ono što ljudi ne znaju, jeste da ste deo kreativne ekipe koja je realizovala dečiji serijal „Uprirodise“ na RTS-u. Kakav je odziv imala ta emisija i da li ste zadovoljni njom? Radionica na Festivalu uličnih svirača, septembar 2016. godine, Nemanja Lauš
Ana: "Uprirodise" je projekat koji je prebacio sva očekivanja! Stvoren je u maniru starog obrazovnog programa za decu, "Poletarca" ili "Nevena". Kamera i fotografija je predivna (Srđan Đuranović, koji je i režiser i autor serijala), scenario izuzetno duhovit i atraktivno napisan (Dragan Stanković), muzika magična (kolega Aca Pejčić je komponovao, izveo i producirao numere u epizodama; moje su uvodna i odjavna špica, koje je nezamenljivo otpevao hor "Bajićevi slavuji" i Jelena Gavrilović), likovi maštoviti i zanimljivi svim generacijama, a format kratak i sažet - svaka epizoda traje oko 8 minuta. Gledanost je dobra, no, o toj emisiji će se tek čuti. Ove godine je zaslužila prestižnu nagradu "Zeleni list" Radio Beograda 2 i Pokreta gorana Vojvodine.
Autor: Katarina Đoković
Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste