U julu nema meda!


Prvo veče sedmog Be:femon festivala monodrame u Bečeju obeležila je predstava „Jul“ Nataše Tapušković, po tekstu drame ruskog pisca Ivana Viripajeva, kao i razgovor sa Nedom Arnerić pred samo otvaranje festivala, koji je ona i otvorila.

Komad „Jul“ Ivana Viripajeva, rađen u režiji Tare Manić, prati priču sedamdesetogodišnjeg zločinca i ubice Petra, koji se posle požara nalazi na rubu egzistencije i pokušava da preživi dok ne skupi sve papire za ludnicu. On na tom putu nailazi na niz ekstremnih situacija u kojima on isto tako i reaguje, nekad čak i preteravši i prekoračivši liniju moralnog i društveno prihvatljivog.

Scenografija je izuzetno skromna, bez rekvizita, dok se u drugom delu predstave isprekidano koristi projektor na kom publika može videti prethodno snimljeni film glavnog lika u ludnici, kao i njegove razgovore i razmišljanja. 

Glavnu ulogu, pored same glumice, ima njena haljina koja je izuzetno dugačka i koja predstavi daje novi duh, kao da je još jedna osoba na toj sceni. Ona haljinu koristi u gotovo svim glavnim momentima, kao pomagalo, rekvizit, osobu.

Glumica Nataša Tapušković je ovaj veoma kompleksan i težak lik uspela da dočara publici, kroz sve prizme ovog lika i njegovog kompleksnog života. Kako smatra Neda Arnerić, monodrama je veoma zahtevna forma drame u kojoj se glumac može i mora osloniti sam na sebe. Tapušković je uspela da muški lik odglumi baš muški, i utisak publike je bio kao da nije gledao ženu u toj ulozi, već upravo muškarca.

Glumica ističe kako je ona već dugi niz godina opčinjena ovom dramom Viripajeva i posebno ovim likom, ali da do trećeg čitanja nije pročitala prvu rečenicu u kojoj piše da je uloga namenjena glumici da igra, što joj je otvorilo nove horizonte i novi pogled u sam lik.

„I iz trećeg puta, svaki put na istom mestu sam imala neke katarzične momente. I ja sam uprkos nasilju, bila vrlo naklona ka Petru od početka i užasno me je interesovalo da otkrijem iz više čitanja kako to on mene zavodi da ja pristanem na njega takvog, a onda sam shvatila da se on u stvari izbavlja. Viripajev ga veoma lukavno, veoma lucidno, dovodi na rub egzistencije, i tek kada ga ovo vreme u kojem se nalazimo tera u materijalno i dovodi na rub egzistencije, gde više nema ničega, gde je moguća sloboda, on pokušava da se izbavi iz toga jedući ljude, pa makar i na metaforički način“, ističe ona.

U prologu festivala u Kreativnom centru održan je razgovor sa Nedom Arnerić, o njenoj karijeri, filmu, pozorištu..



Povratak na vesti


Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste