Baleti

predstava thumb

Narodno pozorište u Beogradu

REČ AUTORASlojevita ličnost Aleksandra Velikog, vojskovođe, poluboga, ljubavnika, osvajača sveta, otvara različite mogućnosti u dramaturškom pristupu. Aleksandra čine ljudi koji ga okružuju. Oni ga prave Velikim, stalno ga uzdižu (navodno su svi klečali kada bi on prolazio). I sam je bio uveren da je sin Boga. Moj pristup podrazumeva da ga ljudi čine boljim, jačim. Živeo je između ratova. U tom periodu je vladao mir, ali je njega konstantno pratio nemir. On ga je i vodio u...


predstava thumb

Narodno pozorište u Beogradu

PUTOVANjE U INDIJUMIT O BAJADERI„Pojam bajadera koji potiče od portugalske reči – bailadeiras (plesačice), u zapadnu kulturu dolazi u drugoj polovini XVIII veka. Putopis Pjera Sonera iz 1782. jedan je od najstarijih dokumenata koji govore o igračicama iz indijskih hramova, bajaderama, kao posebnim znamenitostima severne oblasti Surat. Bajadere su postajale slavne u svom narodu, pevajući i igrajući u sakralnim procesijama posvećenim bogovima. Devojke su se opredeljivale za ovo...


predstava thumb

Akademija 28

Jedno od najpoznatijih dela Antonija Vivaldija, ovoga puta u baletskoj postavci, prilagođeno je za mališane! Profesionalni igrači Ana Lipij i Miroslav Petrović kroz prizmu četiri godišnja doba, na simboličan način, opisuju životni ciklus muškarca i žene od rođenja pa do doba bake i deke: proleće-rođenje, leto-mladost (zaljubljenost), jesen-zrelo doba (roditeljstvo), zima-starost (baka i deka sa unucima). Predstava beleži nastupe na raznim značajnim...


predstava thumb

Narodno pozorište u Beogradu

DAMA S KAMELIJAMA Verdi-Šurev Dirigent Angel Šurev je za koreografa Lidiju Pililenko obradio Sen-Sansovu operu Samson i Dalila, koristeći odlomke i iz nekih drugih kompozicija francuskog majstora, s tim što je za horske numere zadržan hor na sceni. Koreograf Lidija Pilipenko je smatrala da tema Diminog romana Dama s kamelijama zaslužuje i baletski izraz, uz muziku Verdijeve Travijate koja je svima dobro poznata i uvek rado slušana. Za ovu priliku obradu je preuzeo Angel Šurev, koji je...


predstava thumb

Srpsko narodno pozorište

Dan kada smo se sreli je, u svom osnovnom značenju, „realna pozorišna fantazija“ o susretu sa samim sobom. Taj susret je, istovremeno, i vrlo konkretan, jer je stilizacija i interpretacija konkretnih susreta ljudi koji čine ovaj projekat, ali i arhetipski, jer je i kreacija nastala iz apstrahovanja susreta kao pojma i kategorije. (Ali, bez obzira da li se bavi ličnim ili arhetipskim, Dan kada smo se sreli koristi isti mitsko-magijski kod u scenskom...


predstava thumb

Narodno pozorište u Beogradu

Romanom Don Kihot (El Ingenioso Hidalgo Don Quijote de la Mancha, 1605) Servantes je želeo da se naruga beskrajnim viteškim ciklusima, romansiranim „sapunicama“ srednjevekovne literature, ne sluteći scensku budućnost svog dela u baletu i operi. Početkom 18. veka nastaju baleti inspirisani ovim čuvenim romanom. Kao praizvedba se navodi postavka pariske Opere iz 1801. godine. Naslov, Gamašova ženidba, definisao je komični žanr, koji će se očuvati u svim...


predstava thumb

Srpsko narodno pozorište

I ČIN Prva slika Stanovnici španskog gradića uživaju plešući na glavnom trgu. Najlepša devojka je Kitri, ćerka imućnog i pohlepnog gostioničara Lorenca. Ona počinje da pleše, a uskoro joj se pridružuje Basil, berberin, najšarmantniji i najomiljeniji momak u kraju, kao i dve Kitrine najbolje drugarice. Lorenco svima kvari raspoloženje, jer se žestoko protivi tome da mu se ćerka uda za berberina. Iako se Kitri i Basil vole, on nije dobra...


predstava thumb

Pozorište mladih

Enciklopedija izgubljenog vremena, savremeni mirakul o rasprodaji domovine za jednu kunu,prvi je tekst (2010.) iz ciklusa Slobodana Šnajdera o posttranzicionom hrvatskom haosu. Aktuelniji danas, 2015. nego pre pet godina kad je napisan i nagrađen najvećom hrvatskom nagradom za dramu «Marin Držić». Kroz tzv. lagane forme kao što su kabare, pesma, satira i groteska, on na strašna pitanja naše stvarnosti daje još strašnije odgovore. U predstavi otvaramo utrobu savremenog hrvatskog...