Madam Baterflaj

Ulogujte se da dodate predstavu u listu zelja
0.0

Broj ocena: 0;

Madam Baterflaj

Premijera: 26. feb 2009.
Pisac: Đakomo Pučini, Režija: Mladen Sabljić

Igraju:

Ćo-Ćo-San, zvana Madam Baterflaj - Svitlana Dekar / Laura Pavlović
Suzuki, njena služavka - Jelena Končar
B. F. Pinkerton, poručnik američke mornarice - Aleksandar Saša Petrović / Branislav Cvijić
Kejt Pinkerton, njegova supruga - Verica Pejić
Šarples, američki konzul u Nagasakiju - Vasa Stajkić / Nebojša Babić
Goro, trgovački posrednik - Igor Ksionžik
Bonzo, japanski sveštenik, stric Ćo-Ćo-San - Branislav Jatić
Jamadori - Goran Krneta
Komesar - Željko R. Andrić
Službenik registrature - Aleksandar Tolimir
Majka Ćo-Ćo-San - Marta Jakobac Morar
Dete - Lena Vasić

Libreto prema istoimenoj drami D. Belaska napisali: L. Ilika i Đ. Đakoza, Prevod: Nada Carina, Dirigent: Aleksandar Kojić / Mikica Jevtić / Zoran Juranić, k.g., Režijska obnova: Katarina Mateović Tasić, Scenografiju F. Potočnika obnovio: Dalibor Tobdžić, Kostimograf: Stana Jatić, Dirigent Hora: Vesna Kesić Krsmanović



PUČINIJEVA PARTITURA JE KAO REŽIJSKA KNJIGA

Opera Madam Baterflaj Đakoma Pučinija je veliki izazov za umetnika zato što zahteva, u stvari, tri umetnika: pevača, muzičara i glumca. To je kompletan repertoar i današnji zahtevi savremenog operskog teatra kao i savremene publike, čiji su nivo i kriterijumi veoma visoki, zahteva to trojstvo, ne samo za pevanje nego i za muziciranje i glumu. U ovoj operi je sve to prisutno. I ako govorimo o Pučiniju koji je za razliku od Verdija stvarao u velikim plohama, u velikim zahvatima, moramo istaći da je to jedan mozaik realističkih, poetskih scena koje zahtevaju izuzetnu interpretaciju, i muzičku i scensku. Zapravo, njegova partitura, je režijska knjiga koju dirigent i režiser moraju da dešifruju i da na taj način predaju sve one divne likove, naročito ženske, čiji je Pučini veliki majstor, ali Ćo-Ćo-San je bio njemu najmiliji. Pokušao bih da parafraziram nekoliko reči koje je Pučini govorio: „Ja uvek vidim njen lik pred sobom, te male slatke Japanke koja je puna bola u duši“. Tada je rekao: „Ja nisam stvoren za velike gestove, ja volim obične male ljudske stvari, ali kad su one istinite, iskrene i kad dolaze od srca.“ Prema tome, to je moto koji nas je rukovodio u radu s umetničkim ansamblom, u zajednici s maestrom Toplakom da to ostvarimo. Bio je to naš putokaz. Imali smo rad s dva, konkretna ansambla -vreme je bilo dosta ograničeno, ljudi su pokazali veliku zainteresovanost, veliku umetničku disciplinu i zalaganje. Mogu da kažem da rezultat neće izostati i ja sam veliki optimista. Gledajući poslednje probe, ipak, mislim da su stvari uspešno savladane. Opera Madam Baterflaj spada u one najpopularnije opere i ja sam uveren da će publika tu operu veoma zdušno primiti, posebno ženski deo operske publike kome je opera Madam Baterflaj jedna od najmilijih opera.

Mladen Sabljić