Premijera: 25. Feb 2015.
Pisac: Branko Ćopić, Režija: Nemanja Ranković
Stojko, načelnik - Momčilo Murić
Bezobraznica, njegova kćerka - Ivana Pavićević Lazić
Milisava, sekretarica pa referent za međede - Bojana Zečević
Maca, nova sekretarica - Biljana Zdravković
Lako, predsjednik mjesne zajednice - Slobodan Ljubičić
Dako, poslovođa zadružne prodavnice - Vahidin Prelić
Zoki, vlasnik medveda - Svetislav Jelisavčić
Novinar - Hadži Nemanja Jovanović
Adaptacija: Olga Dimitrijević, Scenografija: Marijana Zorzić Petrović, Kostimografija: Snežana Kovačević, Muzika: Miroljub Aranđelović Rasinski, Scenski pokret: Ferid Karajica
Branko Ćopić je jedan od pisaca koji su obeležili brojna detinjstva naših ljudi, čovek čije likove i knjige volimo, i voleli smo, celog života. Od Nikoletine Bursaća do Bašte sljezove boje, Ćopić nas je pratio tokom odrastanja, i kasnije. Dosta toga je i dramatizovano, za pozorište i za film. Ali manje je poznato da je Ćopić pisao i drame, u kojima nailazimo na sve ono što postoji u njegovim knjigama i po čemu ga pamtimo. Jedna od tih drama je i ova koju smo sada postavili u Užičkom pozorištu - Odumiranje međeda.
Živopisni likovi, pravi ćopićevski, iščašeni i pomereni, a opet tako prepoznatljivi - luduju po stranicama ovog komada. Piščev osećaj za neuobičajene detalje, mentalitet i prirodu svojih junaka, samo pojačava humoristički potencijal komada. Komičnost se u drami pažljivo gradi kroz dva paralelna zapleta: dok sa jedne strane lokalni činovnici pokušavaju da okrive medveda za opštinsku kasu koju su sami opustošili, sa druge se spremaju izbori za narodnog poslanika na kojima se sukobljavaju stare i mlade snage. Podrazumeva se da su ova dva zapleta međusobno neraskidivo povezana, i da kroz komad defiluje sve ono sto prepoznajemo iz našeg svakodnevnog života: korumpirana vlast, partijski poslušnici i "preletači", sukob roditelja i dece, mito i korupcija, senzacionalistička štampa... sada su na sceni pred nama, ogoljeni do svog besmisla i bezobrazluka. Kroz celu svoju karijeru, Ćopić je s duhom kritikovao anomalije i negativne pojave u društvu, a njegova satira danas se čini aktuelnijom nego ikad.
Olga Dimitrijević