Pčela - Junski rok 3

Drama
Ulogujte se da dodate predstavu u listu zelja
0.0

Broj ocena: 0;

Pčela - Junski rok 3

Pisac: Noda Hideki, Režija: Aleksandar Marković

Igraju:

Vanja Nenadić
Matija Živković
Aleksandar Vučković
Nikola Malbaša

Prevod: Aleksandar Marković, Scenograf: Ema Stojković, Kostimograf: Selena Tomašević, Producent: Jelena Mihajlović



Predstava u okviru "Junskog roka 3" festivala završnih radova studenata Fakultet dramskih umetnosti, Beograd

“Mushiriai”, priča na kojoj je “Pčela” bazirana, inspirisana je istinitim događajem, takozvanim Asama-Sanso incidentom, situacijom sa taocima koja je trajala od 19. do 28. Februara 1972. godine. Tada je grupa terorista zauzela planinsko odmaralište i uspešno ga držala deset dana. Ono što je u celoj situaciji najinteresantnije, i što je inspirisalo Jasutaka Tsutsuija da napiše“Mushiriai” jeste ponašanje medija u toj situaciji. Inače ozbiljnu situaciju koja je odnela više života mediji su banalizovali i učinili od nje toliku senzaciju da je desetočasovna reportaža poslednjeg dana imala 90% gledanosti, a komplikovano stanje stvari je svedeno na klasičnu dobri momci-loši momci bitku u stilu Vesterna. Iako se Tsutsui nije direktno referisao na taj incident, jasno je da je kao temu svoje priče postavio nesposobnost policije, i glupost reportera koji misle isključivo u stereotipima dok lešinare za svoju priču. Za razliku od njega, Noda, iako zadržava satirične elemente originalne priče, akcenat pomera na psihološki plan, i sa opšte kritike društva prelazi na problematiku individue. Na Idoa koji odbija da bude žrtva i umesto toga bira da bude nasilnik, time započinjajući začarani krug besmislenog “oko za oko” nasilja koja ga vodi u ludilo i propast.

Možda se smisao “Pčele” najjasnije vidi kroz repliku: “Do skoro sam bio deo tog društva, ali shvatio sam da sam nesposoban da budem žrtva.”. Kroz ovu repliku se jasno vidi da ako izaberemo da ostanemo u okviru sistema u situaciji koja je van njega, mi automatski biramo da budemo žrtve. Ipak, čak i da izaberemo da ne budemo žrtve, i umesto toga budemo nasilnici, u „Pčeli“, ishod je isti. Zbog toga se može reći da “Pčela” kritikuje sistem postavljajući pred publiku situaciju na koju ne postoji tačan odgovor.