Premijera: 03. May 2014.
Pisac: Aleksandar Lukač (po Jaroslavu Hašeku), Režija: Aleksandar Lukač
Švejk - Slobodan Petranović
G-din Palivec - Zoran Karajić
G-đa Palivec - Deana Kostić
Narednik 1, Poručnik - DubIvan Tomašević
Narednik 2 - Strahinja Barović
Kapelnik Kac - Ljubiša Barović
Poručnik Lukaš - Vladimir Milojević
G-đa Bluček - Aneta Tomašević
G-đa Buhanek - Sonja Milojević
Panji Kokoška – Papa Fridrih Treći - Slobodan Petranović
Radoznalac 1 - Petar Lazić
Bretšnajder, Doktor, Radoznalac 2 - Siniša Maksimović
Solista 1, G-đa Bohunicki, Marek - Miloš Vojnović
Dirigent, Simulant 3 - Lazar Maksić
Solista 3, G-đica Bluček - Ivana Jokić
Medicinska sestra, Jolanka - Ivana Terzić
Solista 4, G-đa Kokanji - Slađana Pajčić
Medicinska sestra, Eržike - Dragana Radojević
Medicinska sestra, Sonječka, G-đica Buhanek - Kristina Pajkić
G-đa Marek - Aleksandra Ristić
Simulant 1 - Borivoje Božanić
Simulant 2 - Duško Stevanović
Solista 2, Ludak, Vojnik - Veljko Eraković
Pijanista - Ivan Jovanović
Kostimograf: Selena Tomašević, Scenograf: Aleksandar Lukač, Kompozitor: Miroljub Aranđelović - Rasinski, Koreograf: Petar - Pjer Rajković
Dobri vojnik Švejk i danas slovi kao jedan od najvažnijih antiratnih romana dvadesetog veka. Sledeći sudbinu svog, Češkog, naroda koji je bio slabo zainteresovan za Austrougarsku, Jaroslav Hašek je uspeo da stvori karakter dobrog vojnika Švejka kao paradigmu otpora jednoj imperiji. Specifičnost piščevog humora jeste u činjenici da taj otpor nije revolucionaran nego upravo obratno, naivno oduševljen austrougarskom vojnom mašinerijom. Dakle, osnovna poluga komedije je u ovom slučaju ta koja suočava jednu pretencioznu, nehumanu birokratiju sa logikom malog, naivnog čoveka koji sebe predstavlja kao idiota, mada čitalac zauvek ostaje zapitan koliko je to istina a koliko svesna taktika preživljavanja.
U adaptaciji koja se nalazi pred vama, mi smo se služili svim mogućim sredstvima improvizovanog pozorišta. Pokušali smo da sledimo pre svega duh Jaroslava Hašeka, dopunjavajući njegove anegdote sopstvenim, na žalost, brojnim iskustvima koja svedoče o apsurdnosti rata i ogromne globalne mašinerije koja taj rat pothranjuje.
Naravno, radnja predstave je smeštena u naivno pozorište Švejkovog kabarea, upravo zato što nam nije promaklo da i samo pozorište ume sebe da shvati previše ozbiljno kada se bavi ozbiljnim temama.
Aleksandar Lukač