Premijera: 19. Mar 2024.
Pisac: Edmon Rostan, Režija: Gorčin Stojanović
Sirano - Dragan Mićanović
Roksana - Marija Vicković
Roksana - Nina Martinović
Kristijan - Joakim Tasić
De Giš - Anita Mančić
Le Bre - Nebojša Milovanović
Ragno - Stefan Jevtović
Građanin - Slobodan Tešić
Sin – dečak - Viktor Radišić/Nikola Vasić
Sestra Margareta - Maja Kolundžija Zoroe
Sestra Marta/Prodavačica/Kurtizana - Katarina Veljović
Sestra Kler - Hristina Tatić
Linijer - Marko Janketić
Kiži - Ognjen Nikola Radulović
Brisaj - Stojša Oljačić
Karbon Kastel-Žalu - Lazar Đukić
Valver/Rišelje - Vukašin Jovanović
Monfleri/Kaluđer - Teodor Vinčić
Prvi markiz/Prvi kadet - Ivan Blagojević
Drugi markiz/Drugi kadet - Luka Radosavljević
Markiz(a) – Kesaroš/Treći kadet - Luka Antonijević
Markiz(a)/Četvrti kadet - Luka Sević
Tužni Pjero - Ana-Marija Stamenković
Radosni Pjero - Sara Pavlović
Prevod: Milan Dimović, Adaptacija: Gorčin Stojanović, Scenograf: Gorčin Stojanović, Kostimograf: Lana Cvijanović, Scenski govor: Ljiljana Mrkić Popović, Pomoćnik reditelja: Vesna Radovanović, Dizajn zvuka: David Srbljin, Bogdan Braković i Gorčin Stojanović, Inspicijent: Daša Velimirović, Sufler: Dragana Anđelković
Slavni Rostanov nosonja simbol je večite čovekove potrage za slobodom i ljubavlju. Je li moguće imati oboje? Da li je sloboda stvar srca, a ljubav dejstvo uma? Može li se biti istinski slobodan bez ljubavi? Je li moguća ljubav bez slobode? Postoji li istinska ljubav ili je i ona misaoni proizvod? Žrtvovati ljubav zbog slobode ili slobodu zbog ljubavi, šta je više svojstveno čoveku? I da li izuzetan pojedinac ima pravo na potpuno ostvarenje obeju ideala? Mora li se birati između ljubavi i slobode? Jesu li lepota i ljubav u proporcionalnom ili obrnuto proporcionalnom odnosu? Da li je sloboda lepota ili nužnost istinskog ljudskog postojanja? U svetu opterećenom dobrovoljnim bekstvom od slobode, da li je umeće ljubavi nužno ili uopšte moguće kao realizacija pune ljudskosti? Rostanovo delo prečesto je opterećeno viškom šarma, a manjkom poverenja u imanentan idejni potencijal koji sobom nosi. Adaptacija reditelja ide ovim tragom, postavljajući i večito starozavetno pitanje – je li sve taština nad taštinama i muka duhu?