„Pozorište mora da se bori za svakog gledaoca”
Mladen Urdarević
Zanimanje: Radio voditelj
Mesto stanovanja: Novi Sad
Biografija:
Mladen Urdarević, diplomirani istoričar, ali mnogo poznatiji po mnogim drugim ulogama. Mlađa je koscenarista kultne serije „Državni posao“, učestvovao i u ranijim projektima sadašnjih arhivatora „Velika Srbija“, „Noćna smena“, „Srbi u Svemiru"... Deo je čuvenog radijskog dvojica sa Daškom Milinovićem, budili su Srbiju emisijom „Uzbudilnik“ na radiju AS FM i radiju B92, zatim „Alarm“ na O radiju, internet omladinskom radiju RTV-a, a sada „Alarm“ možete slušati na daskoimladja.com. Veteran je novosadske pank scene, proveo je više od dve decenije svirajući u značajnim novosadskim bendovima kao što su Korozija, DMT i Ragman.
Kada si poslednji put bio u pozorištu?
Pre nedelju dana u SNP-u.
Koju predstavu koju si pogledao u poslednje vreme preporučuješ?
Gledao sam predstavu "Bilbord" u režiji Petra Jovanovića. Bilo je odlično, jako mi se dopada tekst, sjajno napisano, glumci su bili odlični. Sve u svemu, moje prvo iskustvo sa kamernom scenom i nadam se da će ih biti još. Toplo preporučujem ovaj komad.
Koliko često i sa kim najčešće ideš u pozorište?
Retko, 3-4 puta godišnje, sa suprugom, najčešće.
Ko ti je omiljeni glumac/glumica ili reditelj/rediteljka?
Volim Tanju Pjevac u svim ulogama, mislim da je sjajna glumica, Strahinja Bojović je odličan u Bogu Masakra i u Bilbordu. Nenad Pećinar u "Duh koji hoda" je bio sjajan. Takođe mi se dopada Srđan Timarov a iz Ujvidek Sinhazija je Aron Balaž van svake konkurencije i jedna od najboljih glumaca koje sam gledao. Još sam mlad u pozorištu pa ne poznajem dovoljno reditelje. volim kako Petar Jovanović radi i Aleksandar Popovski.
Tvoj stav, koja je društvena uloga pozorišta u današnjem društvu?
Uloga pozorišta je kroz istoriju uvek ista. Pročišćava gledaoca, nudi mu katarzu i oslobađanje. Nešto slično što i koncert tvog omiljenog benda treba da uradi samo drugim sredstvima.
Radiš na nezavisnom internet radiju, mi smo svedoci sve većeg broja nezavisnih pozorišnih produkcija. Kako komentarišeš takvu potrebu za osamostaljenjem? Koje su prednosti i mane takvog načina rada?
Svako odvajanje i osamostaljivanje pozdravljam. To može da donese samo dobrobit pozorištu. Ne treba robovati, treba se oprobati makar u tom pokušaju i propao
Prednosti su mnogobrojne, mane: tanji buđelar i pregršt tapšanja po leđima.
Misliš da se mladi danas lože na išta? Dobar bend, glumu ili odlaske u pozorište, seriju, knjigu, radio emisiju, fudbalski klub? Ili njihova pažnja traje koliko story na Instagramu?
Lože se isto kao i mi, možda i više. Razlika je u pogledu sadržaja. Danas je sadržaja puno više i oni se bukvalno nude na tacni. Samo treba odabrati pravi. Zato pozorište mora da se bori za svakog gledaoca baš kao što se Daško i ja borimo za slušaoca. Nema uljuljkivanja i kukanja kako eto se ne posećuje pozorište dovoljno. Zaposlite dobre glumce i reditelje i scenariste pa će biti dobro i posećeno, onoliko koliko može u jednom društvu kao što je naše.
Ima li šanse da Daško ode u pozorište? Na koju predstavu bi ga odveo?
Nema šanse. Vodio bih ga na Rocky Horror Picture Show u izvođenju Ujvidek Sinhazija! To bi mu se svidelo garant!
Mlađu u HuPikon upisao: Nikola Bešlić