Inside out

Ulogujte se da dodate predstavu u listu zelja
10.0

Broj ocena: 1;

Inside out

Premijera: 26. okt 2018.
Pisac: Dag Haverti, Režija: Ana Grigorović

Igraju:

DINA: Jelena Jovičić
GREJS: Dušica Novaković
SEJDž: Suzana Lukić
KLO: Ivana Knežević
MOLI: Ivana Popović Ilijin
LIZ: Mina Lazarević

Učestvuje orkestar i balet Pozorišta na Terazijama

Prevod i prepev songova: Slobodan Obradović, Aranžmani i dirigovanje: Milan Nedeljković, Scenograf: Marija Jevtić, Kostimograf: Dragica Laušević, Koreograf: Igor Koruga, Video: Ivan Stojiljković, Lektor: Radovan Knežević



Prvi put izveden 1989. godine pod nazivom Roleplay, američki mjuzikl Inside Out svoju  njujoršku premijeru imao je 28. oktobra 1994. godine u pozorištu “Cherry Lane”.

Priča prati sudbine šest žena koje se jednom nedeljno susreću na psihoterapiji kako bi se na što adekvatniji način suočile sa preprekama na koje nailaze u okviru muškocentričnog sveta u kom žive. Bez obzira na to koliko su ostvarene kao poslovne žene, udate ili neudate, supruge ili majke, svaka od njih na sebi svojstven način pokušava da se izbori sa stereotipima koji su im nametnuti od strane savremenog sistema ili medijskog predstavljanja slike o idealnoj  ženi koja bi trebalo da bude SVE: idealno vitka, emotivno ostvarena, da prati modu, bude udata, majka, finansijski nezavisna, uspešna u poslu… Svaka od junakinja iznosi problem sa kojim se suočava, sa nadom da će pronaći rešenje i da će se smelije suočiti sa svojim strahom i stvoriti za sebe neku novu šansu.

Kako navodi Njujork Tajms, tajna uspeha ove predstave je da se publika oseća kao da je deo grupne terapije zahvaljujući ovim  “očajnim, inteligentnim, drskim, srdačnim, svesnim i odlučnim” ženama.  “Urađen je neobično dobar posao u građenju likova koji se čine kao pravi ljudi, sa pravim problemima”.

Osim toga, autori ovog mjuzikla postižu i da publika lako poveruje kako je to što se junakinje u najtežim trenucima poveravaju publici pevajući, najprirodnija stvar na svetu. Karakteristično za ovaj mjuzikl je i to što su reči izuzetno zahtevnih numera, ne samo u skladu sa dramskim tekstom, već i sastavni deo dijaloga i neposredene komunikacije učesnica grupne terapije koja zatim prerasta u prijateljstvo. Ovaj inteligentan i vatren mjuzikl Pozorišta na Terezijama dodatano je obogaćen zanimljivim koreografijama i spektakularnim muzičkim aražmanima i punoćom zvuka kakva, nije neskromno istaći, nije ostvarena ni na njujorškim scenama.

I na kraju,  vedar duh i dobro raspoloženje koje ovaj mjuzikl izaziva, čak i onda kada se bavi nesigurnošću, samoćom, neispunjenim očekivanjima ili osećaju beznađa, nisu njegov spoljašnji ukras već deo pogleda na svet  i načina suočavanja junakinja ovog komada sa mnogim  problemima i  nedaćama  koje prate život žena u savremenom društvu.