Premijera: 18. Mar 2021.
Pisac: Pjer Kornej, Režija: Nikola Zavišić
Reditelj i Klendor Nikola Vujović / Ivan Bosiljčić
Glumac i Matamor Miloš Đorđević
Glumica i Izabela Sena Đorović
Glumica i Liza Anastasia Mandić
Glumac, Pridaman i Žeront Zoran Ćosić
Glumac, Dorant i Adrast Nemanja Stamatović
Glumac i Alkandar Bogdan Bogdanović
Prevod Jovan Popov, Scenografija i dizajn svetla Nikola Zavišić, Kostimografija Bojana Nikitović i Suna Kažić, Kompozitor i dizajn zvuka Anja Đorđević, Dramaturgija Hristina Mitić, Scenski govor Ljiljana Mrkić Popović, Scenski pokret Tamara Pjević, Producenti Nemanja Konstantinović i Milorad Jovanović, Video rad Filip D. Mikić
ILUZIJÆ
iluzija iluzije
Pozorište je komplikovan mehanizam. Proces nastanka pozorišne predstave je stvaranje nove i žive energetske strukture. Treba uskladiti mnogo titrajućih duhova. Treba ih usmeriti ka zajedničkom cilju, ka smislu. Dakle, može da se kaže da je pozorište alhemija, magija. O pozorištu kao magičnom mestu, koje je sposobno da stvara utvare i prikaze koje do tog trenutka na tom mestu nisu postojale govori i Pjer Kornej u svojoj komediji „Komična iluzija“ ili kako se takođe može prevesti – „Pozorišna iluzija“. U samom naslovu nam pisac daje ključ, definiciju svoje teze – da je teatar velika opsena u kome je sve moguće, da smo ušavši u prostor za igru već prihvatili ideju o igri samoj, o tome da smo, kao publika sa jedne strane i mi deo te igre u kojoj namerno i svojevoljno pristajemo da verujemo da je to što gledamo stvarno, da ti ljudi sa scene nisu oni sami već da (upravo zbog nas) predstavljaju nekog drugog. To je iluzija na koju pristajemo jer nam je duh željan igre, željan prevare, željan iluzije, opsene, željan prodora u druge svetove, dimenzije koji ne postoje. U krajnjoj liniji, svi želimo da kontrolišemo makar mali deo vremena ispred nas, da verujemo da od našeg mentalnog procesa ipak nešto zavisi, ako ništa drugo onda taj zajednički čin koji se odigrava, odnosno pozorišna predstava. Predstava koja je pred vama otkriva i otvoreno se igra sa tom iluzijom na više načina. Ona je pošla od Korneja i njegove „Komične iluzije“ ali je nastavila svoj put stvarajući sopstveni svet sopstvene iluzije, svet koji se tiče upravo glumaca pred vama i autorskog tima koji je predstavu stvarao danas i ovde, u okolnostima koje radije ne bih pominjao, zbog njihove jezive svakodnevnosti. Dovoljno je reći da već godinu dana ne živimo ni onako nenormalno kako smo do tada živeli, već sada opterećeni još i pandemijom nepoznatog virusa kao da mnogostruko manje znamo bilo šta i o sebi i o životu i o tome šta se to uopšte oko nas dešava. Ovo zvuči kao tema nekog horor ili naučno-fantastičnog romana. Nije. To živimo. Svakoga dana. Već dovoljno dugo da je postalo normalno. A nije. Apsurdno je. Potpuno van pameti. Naša „ILUZIJÆ“, iluzija iluzije, pokušava da nam uz pomoć Korneja i njegovih likova pomeri percepciju i unese nas u drugu dimenziju, u kojoj važe drugačija pravila i ritmovi, a koja je pre svega otvorena i vedra, razigrana i sumanuta, vrcava i brza, ali sa ipak doslednom dozom vesele melanholije.
Nikola Zavišić