Režija: Nikola Zavišić
Marko Gvero
Slavoljub Matić
Gordana Rauški
Jelena Šneblić
Branislav Čubrilo
Marina Vodeničar
Miljan Davidović
Nikola Joksimović
Marija Ostojić
Jožef Pocik
Mjuzikl otpočinje na jedva vidljivoj pozornici pojavljivanjem utučenog i tužnog Save Savanovića, najpoznatijeg srpskog vampira, koji nariče nad svojom zlehudom sudbinom. Mračni ambijent, dodatno pojačan osmočlanim horom, obučenim u dugačke crne ogrtače sa dubokim kapuljačama koje skrivaju lice, gledaoca navodi na pomisao da je reč o horor delu. Potpuno neosnovano, ispostaviće se, jer ono što sledi u narednih devedeset minuta, nateraće sve prisutne da vrište – ali od smeha.
“Veoma je zabavno igrati Savu, ipak je to jedan od naših najvećih mitova. Posebno kada se u vidu ima ekipa koja je realizovala predstavu”, naveo je Marko Gvero, koji tumači ulogu kultnog krvopije.
Pomno sastavljen scenario u stihovima, među kojima se prepoznaju i oni pozajmljeni od velikih pesnika, a zatim “izopačeni” (”O, Savo, tragovi ti smrde vampirizmom!”), sjajno je uklopljen sa pažljivo doziranim muzičkim elementima, a uspeo je da “okači” osmeh na lice i poslovično ozbiljnom žiriju. Dalje, teško je uopšte zamisliti, a kamoli u jednom pozorišnom komadu, da elektro pop muzika, hip-hop, te grupa “Queen” i Miroslav Ilić mogu imati bilo kakve međusobne veze. Ali, kada prostodušni grbavi seljak Bora Grbavi (u odličnoj izvedbi Mine Simić) “žažviždi” hit slavuja iz Mrčajevaca, pa nakon toga “baca” rime sa ostatkom ansambla, naravno, u službi datog čina, zapažanje iz prethodne rečenice pada u vodu.
Ova crna komedija predstavlja i glavnog junaka u drugačijem svetlu nego što ga istorija prikazuje. Kroz priču o promeni nevaspitanog i nesofisticiranog, ali romantičnog seljaka Save, pratimo priču o razvoju ovdašnjeg mentaliteta sa svim njegovim svetlim i mračnim stranama. Zbog sopstvenog prokletstva, Sava (p)ostaje večno živ, nakon ujeda prvog srpskog vampira Petra Blagojevića, čiju je kćerku obeščastio. Od živog seljaka postaje nemrtvi vampirski kicoš i “žemskaroš”, od neobaviještenog i nezainteresovanog nikogovića on postaje “čovek svog vremena” u dalekom Beču. Ipak, na kraju predstave, Sava će se vratiti kući, ali i zapitati nad našom sudbinom, kada ga od svih nedaća koje je doživio kroz vekove zabrine aktuelna priča o ulasku u Evropsku uniju.