Premijera: 09. Nov 2012.
Pisac: Stevan Sremac, Režija: Kokan Mladenović
Manasije, Mane, kujundžija u usponu - Ivan Bosiljcić
Zona, Zamfirova kći - Ivana Popović/Milena Živanović
Hadži Zamfir, bogataš “tranzicionog” kraja 19. veka - Nebojša Dugalić
Doka, tetka Manetova - Danica Maksimović
Manulać, Nišlija sa Evropskim manirima - Slobodan Stefanović
Jevda, majka Manetova - Maja Noveljić
Čorbadži Tasa, Manetov ujak - Desimir Stanojević
Taska, tetka Zonina - Ivana Knežević
Gena, tetka Zonina - Ana Radivojević Zdravković
Kaliopa, tetka Zonina - Nataša Balog Brakus
Pote, kalfa kod Maneta - Miroljub Turajlija
Kote, šegrt kod Maneta - Milan Antonić
Vaska, njihova izmećarka - Milena Živanović/Iva Stefanović
Gane Klinčar, gradska zamlata - Ivan Zablaćanski
Hans, učitelj klavira, uvezen - Saša Joksimović
Kalina, ubava devojka - Jelena Arsić
Ansambl:
Milica Pavlović, Irena Šarović, Jelena Vuković, Lidija Novaković, Mirela Božić, Ivana Dubovac, Tamara Afanasijev, Milan Gromilić, Igor Naumoski, Nemanja Naumoski, Miloš Jadžić, Miloš Mitić, Dušan Kaličaninć, Jelena Mit, Zorica Bošković, Biljana Peković, Bojana Račić, Tatjana Matejić, Dušan Šida, Ljubiša Dinčić, Voja Orlić, Marko Bogdanić, Miroslav Marković
Hor:
Bojan Gavrilović, Jovan Nikolić, Zoran Doronjski,, Tatjana Matejić, Kristina Savić, Tatjana Nikolić, Mirjana Matić, Hana Ramujkić, Igor Arizanović
Orkestar:
Biljana Jovanović- koncertmajstor, Ivana Matejić, Marija Ristić, Borivoje Spasojević, Ana Tadić, Dragomir Marinković, Katarina Kasatkin, Vladimir Popović, Milija Branković, Daniela Stanković, Ana Rajković, Ivan Ranković, Vladimir Mandić, Zoran Kovačevski, Mladen Lukić, Mihajlo Bogosavljević, Aleksandar Petković, Maja Hajduković, Vlastimir Blagojević, Dejan Stojadinović, Želimir Vasić, Nikola Đokić, Uroš Ranković, Ivana Pavlović, Tatjana Radunović, Anica Ivančević.
Kompozitor: Marko Grubić
Tekst i songovi: Kokan Mladenović
Dirigent: Milan Nedeljković
Koreograf: Mojca Horvat
Kostimograf: Tatjana Radišić
Scenograf: Marija Kalabić
Lektori: Radovan Knežević i Desimir Stanojević
Asistent reditelja: Isidora Goncić
Asistent koreografa: Jelena Arsić
Asistent kostimografa: Aleksandra Stošić
Asistent scenografa: Tamara Branković, Dina Juzbašić
Korepetitor drame i solista: Boris Pop Trajković
Korepetitor hora: Tatjana Nikolić
Inspicijent: Goran Mladenović
Sufler: Goran Tomić
Organizator: Mirjana Založnik, Jovana Savin
Svaki put kada se nađe pred novim projektom pozorište je u sličnoj poziciji kao pisac pred belim papirom. Naročito je teško, čak je vraški teško popuniti „prazninu scene“ u slučaju domaćeg mjuzikla. S obzirom da smo mi kuća koja je finansirana iz budžeta Grada Beograda tim pre smo obavezni i prema sebi i srpskoj kulturi uopšte, da kontinuirano kreativno promišljamo našu (dramsku) literaturu u skladu sa svojim osnovnim repertoarskim opredeljenjem. Stoga nije čudno što se na sceni Pozorišta na Terazijama izvodi „Zona Zamfirova“ naprotiv. Junaci Stevana Sremca i njihovi međusobni odnosi „izvedeni“ su na scenu upravo na način koji podarzumeva stil pozorišta kao što je mjuzikl. Pri tom, osnovna ideja kojom se rukovodio autorski tim predvođen Kokanom Mladenovićem, sa kojim smo pre početka rada postigli punu saglasnost, jeste neke vrsta otklona od stereotipne interpetacije ove, ako to nije pretenciozno kazati, naše verzije Romea i Julije. Na prvom mestu otklon je napravljen na nivou same priče. Najpre je obuhvaćen društveni kontekst ondašnje tek oslobođene Srbije izašle iz feudalnog načina života. Potom su snažno zaoštreni odnosi između klase bogataša koju simbolizuje Hadži Zamfir i nižih socijalnih slojeva društva, sitnih zanatlija i malih privrednika koje predvodi neobuzdani Mane. Drugo, bekstvo od stereotipa izraženo je i u muzici koja ne beži od foklora ali je neočekivana i u aranžmanu i osnovnom stilskom opredeljenju. Treće, u Pozorištu na Terazijama ovaj put je na nivou igre i plesa implementiran step koji nije bio preterano zastupljen u dosadašnjim koreografskim rešenjima.
I na kraju kao najvažnije jeste glumačka igra našeg ansambla pojačanog dragim gostima koji svi zajedno, efektno objedinjuju i mire na najlepši način sve elemente našeg pristupa ovoj temi i ovom knjževnom delu. Uvereni smo da smo upravo ovakvim pristupom odbranili puni smisao i sve razloge rada ove predstave.
Takođe sigurni smo da je radom na mjuziklu „Zona Zamfirova“ stvorena nova realnost, novo biće na našoj umetničkoj sceni koja će postojati i kada predstava više ne bude na repertoaru.