Ozbiljnost, odgovornost, originalnost


U sredu je u fojaeu velike scene Srpskog narodnog pozorišta održana konferencija za novinare, a tema je bila završetak 159. sezone SNP-a kao i planovi za dalji rad i aktivnosti. Prisutnima su se obratili upravnik pozorišta dr Zoran Đerić, direktor Drame Milovan Filipović, direktor Opere Aleksandar Stankov i direktor Baleta Toni Ranđelović. Poslednja predstava odigrana u okviru 159. sezone bila je Ko je ubio Dženis Džoplin?, premijerno izvedena 9. marta.

U svom obraćanju upravnik pozorišta, dr Zoran Đerić naveo je kako je rad SNP-a u prethodnom periodu bio u znaku tri O – ozbiljnosti, o čemu svedoče godine koje stoje iza SNP-a – odgovornosti, u pogledu situacije u kojoj smo se našli mi kao i ceo svet – i na kraju originalnosti. Kako ističe pozorište je možda zatvorilo svoja vrata, ali je nastavilo svoj rad preko interneta i time pružilo publici priliku da vidi i neke predstave koje više nisu na repertoaru. Što se tiče daljih aktivnosti, u planu je čišćenje sistema klime, prvi put od izgradnje zgrade pozorišta, 1981. godine, kao i čišćenje cele mermerne fasade. Pored toga najavljeno je i renoviranje audio i vizuelne opreme Velike scene. Takođe će se u saradnji sa izdavačkom kućom „Prometej“ objaviti osam knjiga eseja Petera Handkea, a u okviru izdavačke delatnosti SNP-a i dve monografije – monografija Ljubosava Majere i monografija Radula Boškovića. Najavljeno je i uručenje nagrada SNP-a koje je pomereno sa 28. marta na 26. jun u 11 časova na terasi kluba Trema.

Što se tiče Drame direktor Milovan Filipović najavio je premijeru komada Toma Stoparda „Rozenkranc i Gildenstern su mrtvi“ u režiji Igora Pavlovića koja će izvesti 8. jula. Kako navodi premijera će biti zatvorenog tipa, biće ograničen broj publike s obzirom na pandemijske uslove i mere, a iako je predstava predviđena za kamernu scenu za ovu priliku igraće se na sceni Pera Dobrinović kako bi postojalo rastojanje između posetilaca. Iako je postojala ideja o letnjoj sceni u Novom Sadu, sa tim pregovorima se još uvek nije došlo do kraja i neizvesno je kada i kako će te scena biti organizovana.

Već u avgustu će početi probe za dve predstave, i to za Šekspirovu „Buru“ u režiji Kokana Mladenovića i za predstavu po tekstu mladog Filipa Grujića „Vilica Ebena Bajersa“ u režiji Marka Čelebića. Ono što sledi je dramatizacija Handkeovog romana „Golmanov strah od penala“  čiju i dramatizaciju i režiju potpisuje Ana Đorđević.

Ove godine Drama će takođe učestvovati na mnogim festivalima u zemlji poput „Teatra u tvrđavi“, „Nušićijadi 2020“, „Sterijinom pozorju“, „INFANT-u“, „Šabačkom proleću“.

Direktor Opere, Aleksandar Stankov podsetio je na aktivnosti Opere tokom izolacije osvrnuvši se na video „Bella Ciao“ koji je predstavio Operu SNP-a celom svetu. Takođe je najavio izvođenje Rok opere u Promenadi 26. juna, drugi po redu festival OPERARIA kao i premijeru opere V. A. Mocarta „Don Đovani“ koja će biti izvedena u novembru 2020. iako je planirana za kraj 159. sezone.

Direktor Baleta, Toni Ranđelović, podsetio je na važan događaj ove sezone i to na 70 godina osnivanja Baleta. Planirane su mnoge aktivnosti, ali je njihovo izvođenje sprečeno usled pandemije. Takođe je istakao kako je situacija u kojoj smo se našli posebno teška za Balet, s obzirom na to da je pored neigranja baleta sprečeno i vežbanje umetnika. Istakao je izložbu fotografija koja predstavlja retrospektivu Baleta u poslednjih 20 godina i koja će biti postavljena do kraja 2020. godine. Najavio je i premijeru baleta Stevana Hristića „Ohridska legenda“ čije je izvođenje odloženo sa 28. marta, inače dana SNP-a, za oktobar 2020. U planu su i još dva baleta – „Kopelija“ Lea Deliba u koreografiji Đule Harangorza i „Madam/Lejdi Baterflaj“ u koreografiji Petera Brojera.



Povratak na vesti


Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste