Počeo tradicionalni Festival monodrame i pantomime u Zemunu


Sinoć je u zemunskom pozorištu „Pinokio” počeo 47. Festival monodrame i pantomime. U takmičarskom programu nas očekuje šest predstava iz Srbije, Tunisa, Hrvatske i Jermenije po selekciji Predraga Miletića. Ovogodišnje izdanje svečanom besedom otvorila je proslavljena šahistkinja Alisa Marić, govoreći o svom doživljaju šaha kao kombinaciji sporta, nauke i umetnosti i poredeći šahovsku partiju sa monodramom.

Prva takmičarska predstava odigrana sinoć je autorski projekat glumice Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, Marije Medenice. Monodrama „Neodustajanje” govori o izazovima kroz koje prolazi glumica na svom putu afirmacije. Naročito je naglašeno koliko je taj put težak ako glumica želi da svoj potencijal ostvari u pozorištu. Uskakanja (i to samo jednom), statiranja, rad na sebi, pokušaj da se nađe posao „preko”, najrazličitiji poslovi sa strane poput dečijih rođendana, reklama i serija, sve to ne bi li dočekala pravu priliku i stalan angažman u pozorištu. Ali ni tu nije kraj izazovima, ako poželi da se „ostvari u ulozi majke” okruženje će imati niz saveta i zahteva, o tome kako da uzgaja dete, radi svoj posao i vodi svoj život.

Bez scenografije, oblačeći različite kostime Marija nas vodi kroz različite aspekte ove ciklične priče u čijem centru je glumica i njeno umeće. Praznu scenu pored odlične glume popunjavaju muzika Irene Popvić Dragović i svetlosni efekti Igora Ljubića. Medenica nam na sjajan način prikazuje ovaj svet iza scene, transformišući se iz lika u lik na taj način da se zapitamo da li se i iza ove scene dešava baš to isto. Publici ostaje samo da se zapita mogu li oni na sceni da istrpe sav taj svet oko scene i imaju li samo dva izbora poludeti ili odustati?

Druga predstava prve večeri „Storyless... Blead” u izvođenju Abdelrahmen Šerifa, pozorišnog umetnika iz Tunisa, prva je pantomimičarska predstava ovogodišnjeg festivala. Pantomima je umetnost koja definitivno nije baš popularna kod nas, a retko ko bi je i svrstao u pozorišni žanr, što se i sinoć videlo po dosta manjem broju publike nego na otvaranju. Oni koji su ostali mogli su da gledaju priču o ribaru koji je upecao magičnu cipelu i sa njom krenuo na put oko sveta u razne zgode i nezgode.

Iako su neke pantomimičarske predstave potpuno neme, u ovoj Šerif koristi tzv. džibriš jezik, odnosno skup reči i glasova koji liče na jezik, a u stvari to nisu. Nešto kao u poznatom crtanom „La linea”, ako ste gledali. Tako da je jedan od zanimljivih momenata predstave bio pokušaj komunikacije sa publikom, dok je u prvom navratu Abdelrahmen imao sreće da iz publike izabere Slobodana Beštića koji se fenomenalno snašao u svojoj kratkoj roli, u drugom navratu sa običnom publikom nije imao toliko sreće. Ostali su mogli da vide da pantomima nije baš toliko laka, a ni pričanje džibriša. Predstava je završena uz nekoliko poziva na bis, što je Šerif iskoristio da predstavi svoj tim koji je doputovao zajedno sa njim na ovaj festival.

Program se večeras nastavlja takođe sa dve predstave, od 20 časova očekuje nas monodrama „Nenapisana pisma” Vanje Milačić, a nakon nje na sceni je plesna predstava „Vrpca” Aleksandre Arizanović.

Foto: Milica Raković (hocupozoriste.rs)



Povratak na vesti


Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste