„Cena slobode govora je onolika koliko je svaki pojedinac spreman da plati”

Žaklina Tatalović

Žaklina Tatalović

Zanimanje: Novinarka

Mesto stanovanja: Beograd

Biografija:

Žaklina Tatalović se bavi novinarstvom od 1999. godine. Za to vreme radila je na televizijama BK, Fox i Prva. Zbog nemogućnosti da se bavi novinarskim poslom, odlazi sa televizije Prva. Već tri godine, deo je redakcije N1 TV. Poznata je po svom objektivnom izveštavanju, zbog kog je često na meti uvreda i neprikladnih komentara.

1. Kada si poslednji put bila u pozorištu?

Prošlog februara, što je za mene pre sto godina jer više volim pozorište od bioskopa. Međutim logično je, jer se nekoliko dana posle toga  nažalost sve zatvorilo. Nisam išla u pozorište i bioskop pod merama, trudim se da izbegavam okupljanja, ne zato što mislim da se može pobeći od virusa, već zato što sam uverena da ne moramo svi da ga dobijemo u isto vreme.

2. Koju predstavu koju si pogledala u poslednje vreme preporučuješ?

Preporučujem predstavu „Kad su cvetale tikve” koja ima zaista posebnu energiju i mlade glumce koje ćemo, verujem, tek gledati. Onlajn izdanje predstave pred Novu godinu je bilo odlično. Zaista svaka čast i Milošu Bikoviću i celoj ekipi na toj divnoj ideji kako se u ovim momentima ne bismo toliko udaljili od pozorišta.

3. Koliko često i sa kim najčešće ideš u pozorište?

Volim da idem u pozorište, idem često, možete me sretati na malim scenama i studentskim predstavama. Oni koji me poznaju, a među njima su i glumci, znaju da najviše uživam kada dođem sama. Tada nisam opterećena da li će se nekome predstava dopasti ili će mu biti dosadno.

4. Ko su ti omiljeni glumac, glumica i reditelj?

Dragan Mićanović, spektakularna uloga u Mletačkom trgovcu. Ko je njega propustio u toj predstavi, propustio je mnogo. Anica Dobra ima odličnu ulogu u predstavi Mizeri. I Egon Savin zbog tog dara da od klasika izvuče baš ono što interesuje savremenu publiku.

5. Prema tvom mišljenju, koja je društvena uloga pozorišta u današnjem društvu?

Pozorište je nešto za šta se spremaš, nije nešto gde ćeš samo svratiti. Predstava je nešto o čemu posle dugo razmišljaš

Osetite bliskost sa glumcima, lako se poistovetite sa nekim likom. Jednostavno, jača je energija nego ona koja stiže sa filmskog platna, samim tim je društvena uloga veća, a poruka koja se šalje mnogo uticajnija i ona ne nestaje kada se zavesa spusti i odzvoni aplauz.

6. U kojoj je meri angažovano pozorište osuđeno na mrak u tradicionalnim medijima?

U tradicionalnim medijima je danas sve osuđeno na mrak pa i pozorište. Tu nisu krivi ni publika, ni glumci, već mislim da je u pitanju novac. On ima glavnu ulogu, pa onda prostor preuzimaju serije i filmovi, ali oni sa laganom suštinom za koje ne treba puno razmišljanja.

7. Baviš se novinarstvom gotovo 20 godina. Koliko je televizija u tom periodu izgubila autoritet kao način informisanja?

Televizija nije izgubila autoritet i još dugo neće, bar kad je informisanje u pitanju. Svi se, koliko god postojali internet, portali, društvene mreže, još uvek informišemo putem televizije. To je mesto gde je ipak sve upakovano i razvrstano. Sada, o tome na koji način se to radi možemo da diskutujemo danima.

8. Koja je cena slobode govora?

Cena je onolika koliko je svaki pojedinac spreman da plati. Ponekad dajete sve što imate. Tako je bilo u mom slučaju. Odustajete od svega: od posla, od zarade pa i od sopstvenog zdravlja. Ali kad to prođete, nema u životu lepših momenata nego kada, oslobođeni straha, pričate onako kako jeste, a ne kako vam neko kaže.

9. Neretko si meta seksističkih komentara na društvenim mrežama, ali i u štampi i na televiziji. Kako se boriti protiv beskrupuloznog seksizma u medijima?

Nema tu borbe. To morate da naučite da ignorišete.

Ja sam na sve vrste napada utrnula, više ih ne osećam i baš zato mislim da radim za dobrobit svih, jer više ne osećam tu bol.

10. Koliko ti kao novinarki pomaže činjenica da si upoznata kako trenutna politička scena izgleda „sa druge strane”?

Veoma. Malo je takvih novinara danas, ili su se povukli zbog čega mi je žao. Mislim da na terenu svakog dana treba da budu novinari koji imaju najduže iskustvo, koji znaju šta se kada događalo i pred kojima nećete moći olako da pričate kako je nekada bilo, a da vas taj novinar ne podseti na pravu istinu. Mislim da je to danas veoma važno.

Žaklinu u HuPikon upisala Tara Seničić