Ko će u ponedeljak ujutru da počisti smeće posle revolucije?


Poslednje večeri ovogodišnjeg izdanja festivala A.N.F.I. teatar u Kraljevu imali smo priliku da pogledamo predstavu „Manifest 2.0” Reflektor teatra, nezavisnog, angažovanog pozorišta čiji je rad publici ovog festivala itekako poznat. Za samu ekipu, ovo je ipak bilo izvođenje „Manifesta 2.1”, kako su ga interno nazvali, budući da su opravdano odsutne glumice Sunčicu Milanović i Milenu Božić ovog puta na sceni zamenili dramaturškinja Minja Bogavac i glumac i producent Jovan Zdravković. 

ko-ce-u-ponedeljak-ujutru-da-pocisti-smece-posle-revolucije1

„Manifest 2.0” objedinjuje fizički teatar i relevantne društvene ideje kao dva neraskidiva činioca, istražujući kako manifesti oblikuju naše razumevanje slobode, pravde i društvene promene. Nastala upravo u sezoni Reflektor teatra pod sloganom „Mir i pravda”, predstava se dotiče različitih istorijskih konteksta i njihovog uticaja na aktuelne društvene dileme. Otvara se i pitanje šta manifest čini manifestom, i da li svi mi, u današnjem vremenu, svakog dana pišemo svoje mikromanifeste. Scenski, ovo posmatramo kroz istupanja glumaca na sceni, tokom kojih izgovaraju radikalne ideje, koje potom bivaju interpretirane kroz scenski pokret, transformišući tekstualni sadržaj u vizuelno i fizičko iskustvo. 

Tekst predstave objedinjuje trinaest manifesta i ideoloških tekstova i pamfleta, i za temeljno razumevanje čitavog toka predstave, potrebno je podrobno poznavanje svih, ili u najmanju ruku većine ovih tekstova. Međutim, i za prosečnog gledaoca, od koga takvo znanje svakako ne očekujemo, ovo izvođenje je sročeno koncizno i pitko i uspeva da svakoga u publici dotakne bar jednim svojim delom. Naročito je upečatljiva interpretacija „Ksenofeminističkog manifesta”, u kom je Minja Bogavac u ovom specijalnom izvođenju briljirala svojim sugestivnim i ličnim nastupom. 

ko-ce-u-ponedeljak-ujutru-da-pocisti-smece-posle-revolucije2

Ovogodišnji A.N.F.I. teatar tradicionalno je zatvorio umetnički direktor festivala Vladimir Marović, osvrćući se na proteklu festivalsku nedelju: „Na ovom A.N.F.I. teatru smo krenuli od suludo farsične „Kompletne istorije pozorišta”, potom smo se susreli sa nežnom, prkosnom i tragičnom Sonjom Savić, putovali smo vozom, pred nama se otvorila razvalina duše jednog Ivana Karamazova, sinoć nas je od smeha „razvalio” Čehov svojim dosetkama, da bismo došli do manifestnog prkosa i bunta. Time nas je ove godine A.N.F.I. teatar oplemenio, i svi vi koji već jedanaesti put prisustvujete ovim mojim tiradama vrlo dobro znate da ja nisam ovde da bih zatvorio A.N.F.I. teatar 2024, nego da bih otvorio A.N.F.I. teatar 2025!” 

ko-ce-u-ponedeljak-ujutru-da-pocisti-smece-posle-revolucije3

Jedina nagrada A.N.F.I. teatra, Nagrada M.I.C.K. za mladog i perspektivnog umetnika, ove godine pripala je glumici Simonidi Mandić, za nastup u predstavi „Kompletna istorija pozorišta (ukratko)” Gradskog pozorišta Bečej i SKCNS-a.

Foto: Milica Šolajić Popović



Povratak na vesti


Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste