UDUS: Sergej Trifunović kolateralna šteta sopstvenog humanitarnog rada

Milana Vojnović
22. nov 2018.

 

Udruženje je navelo da je Trifunović „kolateralna šteta sopstvenog humanitarnog rada i sopstvene hrabrosti“.

„Kada se nešto zabranjuje, uglavnom je to od nekog koji tako dokazuje da verno i savesno služi vlasti“, ocenjuje u saopštenju UDUS povodom Odluke Festivalskog odbora 6. Festivala prvoizvedenih predstava u Aleksincu da predstavu „Utopljene duše“, u kojoj igra Sergej Trifunović, a koju je u takmičarski program selektovao njegov otac Toma Trifunović, zameni drugom predstavom.

„Obrazloženje da je repertoar takmičarskog programa Festivala promenjen ‘zbog eventualnog sukoba interesa’ predstavlja besmisleni izgovor. Jedini razlozi zbog kojih se sve ovo desilo, a što, nažalost, nije retko, jesu niski udvorički, politički, vanumetnički razlozi onih koji su ovakvu odluku doneli“, naglašava UDUS.

Udruženje veoma vodi računa kada se, kako i povodom čega oglašava, punim srcem i koliko god može, budući da zastupa sve svoje članove koji su različitih orijentacija, ističe e u saopštenju i naglašava da su „u jednom su izvesno složni – a to je odbrana najviših umetničkih vrednosti i sloboda“.

Činjenica da je predstava „Utopljene duše“ Beogradskog dramskog pozorišta zamenjena predstavom „Na tragu“ istog pozorišta „otvara vrlo, vrlo duboko pitanje oko koga nema nesuglasica“, poručuje UDUS, uz ocenu da je Sergej Trifunović u u predstavi „Utopljene duše“ ostvario „maestralnu ulogu“. „I, znamo, nije mu to jedina. Naprotiv.

On je, ispostavilo se, kolateralna šteta sopstvenog humanitarnog rada i sopstvene hrabrosti, koja se kod umetnika valjda podrazumeva, da javno iznese i brani sopstveno mišljenje“, stav je Udruženja. Koliko god se neko slagao ili ne sa njegovim mišljenjem, činjenica je da imamo sreću i zadovoljstvo da budemo savremenici umetnika takvog volumena i kalibra, navode Trifunovićeve kolege u saopštenju svog esnafskog udruženja, ističući kako nije potrebno podećati „koliko se takvi izuzetno retko rađaju i sreću“. Imamo li pravo da iz ovih prepoznatljivih vanumetničkih razloga ne dozvolimo talentu da zablista, i više od toga, da nastojimo da ga što je moguće više skrajnemo, pitaju članovi Udruženja i istovremeno daju odgovor: „Ne, nemamo pravo“.

Teorija, praksa i istorija pokazuju – ako nešto ostaje u istorijskim vetrometinama i prolaznosti koja je posve prirodna, onda je to umetnost i činjenice koje je tvore. Sergej Trifunović je, bez sumnje, vrhunski umetnik. Ako neko, iz kojih god razloga, želi da svoju sredinu ostavi bez takve vrhunske vrednosti i lepote, onda je to njegova odgovornost, ocenjuje u saopštenju UDUS.

Udruženje zna da prave umetničke vrednosti jesu ono po čemu će nas budućnost pamtiti. A ostaće upamćene i zabrane prema umetnosti i umetnicima, poručio je UDUS povodom izbacivanja predstave Sergeja Trifunovića sa festivala u Aleksincu.

Povodom skidanja predstave sa reperotara, dramaturg Siniša Kovačević napisao je na svom tviter nalogu da „poštanskim putem“ vraća nagradu za životno delo koju je dobio pre nekoliko godina od Aleksinačkog pozorišnog festivala. Građanski blok 381 saopštio je da je skidanje sa repertoara predstave u kojoj glumi Sergej Trifunović sa Festivala u Aleksincu novi dokaz da se Srbija nalazi u diktaturi, dok je Narodna stranka saopštila da „režim nastavlja obračun sa slobodoumnim umetnicima„.

Izvor: danas.rs 

Foto: FoNet/FEST 



Povratak na vesti


Ukoliko želite da naš rad podržavate iznosom koji sami određujete na mesečnom nivou, kliknite ovde: https://www.patreon.com/hocupozoriste