"Sladoled" - priča o neraskidivoj vezi između majke i ćerke

Sladoled
Piše: Jovana Stanković
10. feb 2019.

Premijerom predstave „Sladoled ” Narodno pozorište u Nišu nastavilo je već uveliko uspešnu pozorišnu sezonu. Tekst Mira Gavrana režirao je Spasoje Ž. Milovanović, upravnik ovog pozorišta, a igrale su Ivana Nedović i Nađa Nedović Tekinder. Fokus ove priče čini odnos majke i ćerke i njegov razvoj kroz vreme i različite životne uslove.

sladoled-nis-recenzijaScenografija je postavljena tako da scena postaje poslastičara, pa publika odmah na početku saznaje da se mesto u ovoj predstavi verovatno neće promeniti do samog kraja. Reditelj vešto koristi činjenicu da su glumice i u privatnom životu majka i ćerka, pa se služi njihovim fotografijama, koje nam na video-bimu nagoveštavaju u kojoj starosnoj dobi su junakinje u narednoj sceni. Taj vremenski interval između scena služi i da bi publika saznala nešto više o nastanku i istoriji sladoleda, ali i kafe. To je vrlo interesantna nit koja veže čitavu ovu priču.

S obzirom na to da je Miro Gavran jedan od najplodnijih dramskih pisaca današnjice, tako je i ovaj tekst napisan vrlo vešto. Likovi su majka i ćerka, bez vlastitih imena. Osim njih, postoje i likovi o kojima one govore i koje upoznajemo kroz njihove priče.  Njih dve na sceni govore o različitim problemima sa kojima se ćerka sreće kroz odrastanje, a majka kroz sazrevanje. Na samom početku majka ima 27 godina, a ćerka 3 godine. Do kraja one prolaze kroz sedam različitih starosnih dobi, da bi se predstava završila sa majčinih 83 godina, a ćerkinih 60. Tim putem nas vešto vode dve glumice niškog pozorišta i približavaju nam ovu toplu, na momente komičnu, ali vrlo emotivnu priču. Njih dve razgovaraju o ljubavi, ženama, muškarcima, deci, životu. One prosto iznose srž tog odnosa između majke i ćerke.

Ova realistična tema donosi jednu predstavu koju ćete gledati sa osmehom na licu. Neminovno je da je ovo jedna od onih predstava koja će svakim sledećem igranjem rasti i razvijati se u jednu divnu priču o porodici i ljubavi. Reprize su zakazane za 21. i 23. februar, a karata je ostalo još jako malo.